دیدار مدیر کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی  با فرماندار فردوس و فرماندار سرایان

در سفر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به شهرستان های فردوس و سرایان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ در سفر یک روزه مهدی مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان وجوانان خراسان جنوبی به فردوس و سرایان در نشست های جداگانه ای با فرماندار های این شهرستان ها دیدار کرد.

در ابتدای این سفر یک روزه در فردوس ، مهدی روشن فرماندار با تاکید برآموزش، ایده پردازی، نوآوری به کودکان، اظهار نمود: اگر کارهایی جذاب که مورد پسند کودکان است برنامه ریزی شود می توان ضمن جذب کودکان به کانون در جهت کشف استعداد و تقویت روحیه خودباوری و نوآوری آنان گامی مثبت برداشت.

روشن با بیان این مطلب که تربیت یک انسان، تربیت یک نسل را به دنبال خواهد داشت افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محل رشد استعدادهای آینده سازان کشور است بنابراین این عرصه مهم باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسزایی در آموزش و پرورش کودکان برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص دارد و باید از زمان کودکی به بچه ها بیاموزیم که فکر کنند تا راه بهتر را انتخاب کنند.

در ادامه این سفر مدیر کل به شهرستان سرایان رفت و در دیدار با سید یاسر رضوی فرماندار این شهرستان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تعهد و ارتباط مناسب مربیان را در انتقال مباحث به کودکان مهم بوده و سرایان جزو شهرستان های سرآمد در این زمینه است.

وی از برنامه ریزی برای اوقات فراغت کودکان و دانش آموزان در تابستان خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خانواده ها از هم اکنون پیش بینی های لازم انجام شده است و نگاه فرهنگی وبلند مدت اساسی ترین موضوع در وظایف سازمانی کانون بوده و ثمره نهادینه نمودن کتابخوانی در کودکان سبب بالا رفتن اعتماد به نفس کودک می شود که اثرات آن سال ها بعد مشخص می شود.

در ادامه فرماندار سرایان گفت: کانون با هدف گذاری فرهنگی وهنری برای کودکان، کمک می کند بخشی از ابهام در توانایی های آنها در آینده بر طرف شود. ایجاد غرفه عرصه بازی های فکری برای کودکان در محل کانون و توسعه مباحث آموزشی برای کودکان در روستاها ضروری است و می شود با حضور مربیان در روستاها مباحث فرهنگی و هنری را با استفاده از ظرفیت مساجد و کانون های بسیج استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =