نشست تاثیر فرزند آوری بر سلامت بانوان ویژه‌ی همکاران کانون البرز

واحد آموزش و پژوهش کانون البرز در راستای اجرای برنامه‌هایی با موضوع جمعیت و خانواده، نشست تاثیر فرزندآوری بر سلامت بانوان را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،دکتر معصومه رجبی نائینی، در این نشست خطاب به همکاران بانوی کانون البرز گفت موضوعی که در درجه‌ی اول اهمیت دارد حفظ سلامت عمومی بانوان و دیگر اعضای خانواده است

این متخصص در ادامه به مقایسه‌ی ناباروری در ایران و جهان پرداخته و افزود متاسفانه این موضوع بسیاری از زوج‌های ایرانی را درگیر کرده و هر چه سریع‌تر باید برای آموزش صحیح به افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان کاری کرد تا در آینده کمتر با این مشکلات مواجه باشیم.

نشست تاثیر فرزند آوری بر سلامت بانوان ویژه‌ی همکاران کانون البرز

نقش مربیان در آگاه سازی بسیار مهم است/ مربیان سفیران سلامت 

این مدرس با اشاره به نقش مربیان و معلمان در آموزش صحیح به نسل آینده گفت امروز باید نوجوانان را با هورمون‌ها، کارکرد آن‌ها، تغییرات بلوغ و ... آشنا کرده و تا حد امکان از بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به غده‌ی هیپوفیز و هورمون‌های آن و تاثیر میزان هورمون‌ها در بیماری‌هایی مثل دیابت،کم‌کاری و پرکاری تیروئید،فشارخون و ..‌ از همکاران خواست ضمن توجه به سلامت خود به فرزندان و اعضای مراکز توجه کرده و آن‌ها را آگاه کنند.

رجبی با اشاره به عدم آگاهی خانواده‌ها گفت متاسفانه امروزه علیرغم  حضور مادران و پدران با تحصیلات بالا اما سواد سلامت در جامعه بالا نرفته و خانواده‌ها آگاهی و شناخت مناسب را ندارند که بتوانند فرزندان سالم تربیت کنند.

اصلاح سبک تغذیه و اهمیت تغذیه سالم در مدارس،اهمیت به ورزش، بیان اهمیت خواب کافی در شب، آموزش مهارت نه گفتن به نوجوانان برای دورماندن آن‌ها از آسیب‌هایی مثل سیگار و الکل از نکات مهمی بود که ایشان به آن‌ها اشاره کرد.

بخش دیگر این نشست آموزشی  که با حضور جمعی از کارشناسان، مسوولان و مربیان کانون البرز  ظهر روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ در سالن کتابخانه‌ی نوجوان مرکز مجتمع کانون البرز برگزار شد به باروری در زمان قدیم و مقایسه با اکنون و تاثیرات بارداری و شیردهی در فواصل زمانی متناسب در پیشگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان اختصاص یافت .

نشست تاثیر فرزند آوری بر سلامت بانوان ویژه‌ی همکاران کانون البرز

گفتنی است این نشست از مجموعه فعالیت‌های پیش بینی  شده‌ی واحد آموزش و پژوهش کانون البرز به مناسبت گرامی‌داشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب بود که با توجه به ازدحام فعالیت مراکز در ایام دهه‌ی فجر در اواخر بهمن ماه اجرا شد.

لازم به توضیح است انتشار ویدئوهایی با مضامین جمعیت و فرزند آوری و برگزاری نشست‌های مشابهی برای همکاران، خانواده‌ها و نوجوانان از دیگر  فعالیت‌های کانون البرز در راستای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت و جوان‌سازی جمعیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =