برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

هم‌زمان با دوم اسفند و به بهانه روزجهانی زبان مادری، مهرواره بومی‌محلی وارش در شهرستان انزلی برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این مهرواره به‌همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و همراهی  شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرانزلی، آموزش و پرورش، میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزارشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در آغاز برگزاری مهرواره وارش، میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان را تبریک‌گفت.

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به تبیین ویژگی‌های ظاهری و سیره عملی حضرت علی اکبر(ع) پرداخت و با بیان اینکه ایشان شبیه‌ترین فرد به پیامبر اسلام(ص) است، تاکیدکرد: سیره عملی این شخصیت برجسته می‌تواند الگوی مناسبی برای همگان، به ویژه نسل جوان قرارگیرد.

وی در این میان، به تشریح اهداف و اولویت‌های دست‌اندرکاران مهرواره‌ وارش پرداخت و روزجهانی زبان مادری و برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش را بستری برای نقش‌آفرینی درجهت صیانت و پاس‌داشت تاریخ، تمدن و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی عنوان‌کرد.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین، اشاره‌ای به نقش خانواده‌ها، به‌ویژه مادران در حفظ میراث و داشته‌های فرهنگی داشت و با خاطرنشان‌کردن گرایش روزافزون به فراگیری زبان‌های خارجی گفت: لازم‌است در راستای دانش‌افزایی و آشنایی با فرهنگ و زبان دیگر کشورها، آشناسازی هرچه بیش‌تر فرزندان با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی‌اسلامی و زبان مادری مدنظر قرارداشته‌باشد.

او درهمین‌حال، نقش نظام تعلیم و تربیت  معلمان و مربیان را مهم و اثربخش دانست و با همگانی توصیف‌کردن رسالت صیانت از فرهنگ و هویت ایرانی گفت: برای نیل به این هدف، نیازمند هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی هستیم.


 قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش و دعوت از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، برای صیانت از فرهنگ و هویت گیلانی، بخش پایانی صحبت‌های میرعظیمی به‌شمارمی‌رفت.


 شهردار بندرانزلی نیز از حاضران در برنامه‌ بود و  ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان، از اهمیت گرامی‌داشت روز جهانی زبان مادری صحبت‌کرد.

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

وحید پورحضرت بابیان این‌که مانوس‌سازی فرزندان با زبان مادری بسیار حائز اهمیت است و زبان مادری به کودکان و نوجوانان هویت اجتماعی و فرهنگی می‌بخشد، افزود: پاس‌داشت فرهنگ و تمدن گیلانی که ترکیبی از اقوام و زبان های مختلفی است نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

او برهمین‌اساس نیز نقش فرهنگ‌دوستان و دستگاه‌های فعال درعرصه فرهنگ را برای برنامه‌ریزی، تولید محتوا و سرمایه‌گذاری فرهنگی مهم قلمدادکرد و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها را برای نیل این هدف‌خواستارشد.

وی با تاکید برجایگاه و نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری  گفت: سرمایه‌گذاری فرهنگی و حمایت از این مجموعه‌ها می‌تواند سازنده و نتیجه‌بخش باشد.
 
شهردار بندرانزلی درپایان سخنان خود از تمامی دست اندرکاران و حضور پرشور کودکان و نوجوانان در این رویداد فرهنگی تشکر و قدردانی‌کرد و استمرار این حرکت‌های فرهنگی را خواستارشد.

براساس این گزارش، معرفی زنده‌یاد احمد عاشورپور، خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای برجسته‌ گیلانی، قصه‌گویی از سوی عسل‌ شیرین‌پور، قصه‌گوی برگزیده و عضو مرکز شماره ۱ کانون رشت و قصه‌گویی سناسوناز، عضو موفق مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی، از جمله برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی.

اجرای مسابقه حضوری توسط طاهره روشن، مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کانون انزلی، هنرنمایی خواننده نوجوان، آرشام آقایی با ترانه‌های بومی‌محلی و بازدید حاضران از نمایشگاه صنایع دستی، شیرینی‌های محلی و آثاری در ارتباط با حفظ محیط‌زیست، از دیگر برنامه‌های این مهرواره‌ محسوب‌می‌شد.

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

پایان‌بخش این مراسم که ۲ اسفند ۱۴۰۲، با مشارکت و پیگیری مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ بندرانزلی، در محوطه شهرداری این شهر ساحلی صورت‌گرفت، تجلیل از حاضران و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مهرواره‌بود.

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

برگزاری مهرواره بومی‌محلی وارش در انزلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =