فیلم سینمایی «باغ کیانوش» اکران خصوصی شد/ کانون در آستانه قله‌های فیلم‌سازی

«باغ کیانوش» جدیدترین فیلم سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش اکران خصوصی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اکران خصوصی فیلم سینمایی «باغ کیانوش» ساخته رضا کشاورزحداد به تهیه کنندگی محمدجواد موحد روز دوم اسفند ۱۴۰۲ با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل کانون، کارگردان، تهیه کننده و بازیگران کودک و نوجوان این فیلم و جمعی از علاقه‌مندان و خانواده‌های‌شان در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در بخشی از این مراسم رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: این بچه‌ها در فیلم نشان دادند که این جمله شاعر اوکراینی درباره ایران؛ این خاک گهربار که ایران شده نامش/ شیریست که ما بین دو دریا است کنامش» برای شیر بچه‌های ایرانی واقعیت دارد.

فیلم سینمایی «باغ کیانوش» اکران خصوصی شد/ کانون در آستانه قله‌های فیلم‌سازی

علامتی: کانون به سمت قله‌های فیلمسازی حرکت می‌کند

مدیرعامل کانون پس از اکران فیلم گفت: از وزیر آموزش و پرورش و هنرمندان حاضر در این سالن تشکر می‌کنم، خوشحالم که کانون به سمت قله‌های فیلم‌سازی نزدیک می‌شود. ما از فیلم «یدو» شروع کردیم، امسال انیمیشن «بچه زرنگ» به رکورد پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم در تاریخ سینمای کودک و نوجوان رسید که بیش از ۶۲میلیارد تومان فروش کرد و در ردیف سوم پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سال قرار گرفت.

حامد علامتی در ادامه افزود: اینها همه لطف خدا و زحمت‌های هنرمندان است که امروز کانون به جای تصدی‌گری، تولی‌گری و از گروه‌های خوب و متخصص حمایت می‌کند.

وی درباره فیلم سینمایی «باغ کیانوش» نیز توضیح داد: این فیلم اقتباسی از کتاب باغ کیانوش از انتشارات کانون پرورش فکری است که با مشارکت سازمان سینمایی سوره ساخته شده است. همه عوامل فیلم اولی هستند، عوامل این فیلم همه روزی بهترین‌های سینمای ایران خواهند شد.

سپس تهیه کننده فیلم «باغ کیانوش» نیز گفت: وقتی دو جوان وارد عرصه تولید فیلم آن هم برای قشر نوجوانان می‌شوند، تعداد محدودی مدیر هستند که شجاعت اعتماد به آنها را پیدا می‌کنند. امیدوارم کار در روزهای اکران هم موفق باشد.

محمدجواد موحد اضافه کرد: کار ساختن برای نوجوانان دشوار است از تصویب کار تا رسیدن به تولید و پخش تلاش زیادی می‌طلبد.

در پایان از بازیگران کودک و نوجوان این فیلم با حضور وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل کانون و رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قدردانی شد.

فیلم‌نامه «باغ کیانوش» بر اساس کتابی به همین نام اثر علی‌اصغر عزتی پاک از مجموعه رمان‌های نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته شده است.

فیلم سینمایی «باغ کیانوش» اکران خصوصی شد/ کانون در آستانه قله‌های فیلم‌سازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =