در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت سفیران سبز در کانون برنامه های فرهنگی هنری برگزار کردند

اعضای کانون خراسان جنوبی در ادامه‌ی برنامه های روز درختکاری و طرح کاشت یک میلیارد درخت در سطح مراکز استان درخت و گل کاشتند

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ به مناسبت روز درختکاری در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برنامه های فرهنگی برگزار کردند.

درکتابخانه سیار روستایی زیرکوه اجرای پویش سفیران سبز انجام شد و اعضای کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در روستای عشایری چاپایاب ضمن آشنایی با انواع منابع طبیعی و اهمیت حفظ این منابع و کاشت درخت بر زندگی انسان، به یاد ابراهیم یزدان خواه شهید روستا و همچنین تعدادی دیگر از شهدای منطقه در محل ورودی مدرسه نهال کاشتند.

در مرکز سیار روستایی نهبندان نیز کاشت نهال در اطراف شهر نهبندان توسط اعضای کتابخانه‌ی سیار انجام شد.

در مرکز دو بیرجند طرح سفیران سبز با همراهی اعضای نوجوان دبیرستان ریحانه پس از خوانش بیانیه با کاشت درخت عناب اجرا شد.

در مرکز فرهنگی هنری فردوس باشگاه کتابخوانی کاوشگران به معرفی و خوانش کتاب گیاهان پرداختند و بازدید از گلخانه با نحوه کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی، تنوع رنگ، شکل و رنگ برگ و ریشه گیاهان آشنا شده و تجربه‌ی کاشت گل یخ را داشتند.

درکانون سربیشه اعضای کانون معرفی و خوانش کتابهای درخت خانه‌ی ما، درختان، دانه ها، نهال ها و چراهای شگفت انگیز گیاهان را داشتند.

درمرکز فرهنگی هنری قاین، برنامه ای با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد، اعضا ضمن آشنایی با مراحل کاشت بذر توسط کارشناس منابع طبیعی به کاشت درخت پرداختند. خوانش بیانیه و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =