کد خبر: 337961
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
بازدید 487
برگزیدگان جشنواره سرود استان فارس معرفی شدند

برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس معرفی شدند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، دومین جشنواره ملی سرود "نغمه‌های روشن فردا" در روز چهارشنبه، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه با موضوع‌های ملی و آیینی شامل سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و ...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی از اهداف این جشنواره بودند.
شرکت‌کنندگان در این جشنواره شامل ۲۲ گروه بودند؛ که در بخش‌های کانونی و آزاد به رقابت پرداختند. این گروه‌ها شامل اعضای مراکز کانون و گروه‌های فعال مدارس، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و ... در مقطع سنی ۷ تا ۲۲ سال بودند.

برگزیدگان جشنواره سرود استان فارس معرفی شدند

در ابتدای این مراسم علی خواجه نژادیان مدیر کل کانون پرورش فکری استان، ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی جشنواره در سخنان خود را با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره سرود آغاز کردو گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سرود و اهمیت آن، ما باید از سرود به عنوان یک عامل تربیتی و دینی استفاده کنیم.
ما در کانون با ظرفیت عظیمی که  داریم باید سعی کنیم با برنامه ریزی، آموزش و شناخت استعدادها، به استعداد پروری بپردازیم و باتشکل گروه های سرود، مفاهیم والای اسلامی و انسانی را با این هنر بی بدیل در جامعه و بخصوص در بین نسل نوجوان و جوان نهادینه کنیم.

امین کمالوندی، معاون توسعه و مدیریت منابع کانون نیز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره استانی سرود فارس حاضر و از نزدیک در جریان فرآیند این رویداد فرهنگی هنری قرار گرفت.
وی در سخنانی در این مراسم شیراز را دروازه تمدن فرهنگ و هنر دانسته و تأکید کرد: یک سرود خوب با متن، موضوع و آهنگ مناسب، قادر است بیشتر از هر چیز دیگری، پیام‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را به جامعه منتقل کند.
کمالوندی افزود: با توجه به قدمت دیرینه سرود در استان فارس، شیراز می‌تواند مرکز سرود در کشور باشد.
وی در ادامه با تأکید بر این نکته که بچه‌ها سرمایه‌های ما هستند، افزود: ما باید در جهت رشدتربیتی و فرهنگی آن‌ها کوشا باشیم.


هیئت داوران که متشکل از وحید رئیسی کارشناس موسیقی صدا و سیمای فارس، فرهاد یمین مربی سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آباده، هادی فردوسی شاعر نام آشنای کتاب های درسی و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری شیراز و سوسن زرین مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داراب، بودند، پس از داوری دو روزه، برگزیدگان این جشنواره‌ را معرفی کردند.


بر اساس این خبر :


بخش کانونی:

- گروه سرود "امام مهربونیا" به سرپرستی منصوره تقوی فرد از مرکز فرهنگی هنری لارستان.

- گروه سرود "خواهر خورشید" به سرپرستی جواد شیخی و از مرکز فسا.


بخش آزاد:

- گروه سرود "گل های بهشتی" به سرپرستی فاطمه محمدحسنی.

- گروه سرود "فرزندان ایران" به سرپرستی محمدمهدی اوجی انتخاب شدند.

در بخش تک‌خوان نیز، نفرات برتر - عباس کیانی و محمد پارسا باقری با سرود از نسل امید به سرپرستی حسین حسین زاده ازشهرستان زرقان و امیر حسین آبشت با سرود بچه های ایران به سرپرستی منصوره تقوی فرد از لارستان بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =