دروازه‌ی مردگان در مرکز شماره یک بیرجند نقد و بررسی شد

اعضای مرکز شماره یک بیرجند در باشگاه کتابخوانی دروازه ی مردگان را نقد و بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ در نشستی که با حضور اعضای باشگاه کتابخوانی در مرکز شماره یک بیرجند برگزار شد، کتاب پر خواننده دروازه ی مردگان به نقد کشیده شد.

در ابتدای برنامه، عاطفه اکبری مربی ادبی مرکز، به معرفی کتاب پرداخت و در خصوص ساختار و محتوای کتاب و شخصیت ها، فضای داستان، مجموعه کتاب های ترس مواردی  را عنوان کرد.

در ادامه اعضا در رابطه با شخصیت های داستان، نقطه ی اوج آن، جزئیات و تصاویر ذهنی، نثر کتاب، گفت و گو ها، زاویه‌ی دید، جذابیت شخصیت اصلی داستان(رضا قلی) نکاتی را بیان کردند.

بر اساس این گزارش؛ کتاب دروازه مردگان اثر حمید رضا شاه آبادی که توسط انتشارات افق منتشر شده است. داستان جلد اول این مجموعه با عنوان "قبرستان عمودی"، قصه ای است که از مرور خاطرات یک کتابدار شکل می گیرد. "رضاقلی میرزا"، کتابدار مدرسه ی دارالفنون، این خاطرات را مکتوب کرده است و حالا خاطرات او به دست یک پسر نوجوان به نام "مجید" رسیده است. مرور خاطرات "رضاقلی میرزا"، پای "مجید" را به خانه ای قدیمی در محله ای به نام "عودلاجان" باز می کند. آنچه در این خانه حائز اهمیت است، دیوارهای بلندبالای آن است که مامن خیل کثیری از اجساد بوده و یک "قبرستان عمودی" را شکل داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =