خوش‌درخشی اعضای کانون استان قزوین در بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی نادکاپ شریف

چهار عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی نادکاپ شریف(مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی)خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در جریان رقابت‌های بیست و هفتمین دوره مسابقات ملی نادکاپ شریف (مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی) اعضای کانون استان قزوین به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافتند.

این رویداد در ۱۷ اسفند به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف با حضور بیش از ۲۰۰۰ تیم از سراسر کشور در رشته های رباتیک، روبیک، چرتکه، نجوم ،اسکرچ و... برگزار شد.

چهار عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در این رقابت ملی موفق به کسب رتبه شدند.

کیارش جان‌علی پور عضو مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه مقام دوم رشته آتشنشان ابتدایی را کسب کرد.

امیرعباس امینی عضو مرکز فرهنگی و هنری مجتمع رتبه  دوم رشته رالی هوشمند را به دست آورد، امیرحسن طارمیان عضو مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با کسب مقام سوم رشته رالی هوشمند خوش درخشید و مهسا حسن نژاد عضو مرکز فرهنگی و هنری مجتمع با کسب مقام دوم  در رشته میکروموس هوشمند افتخار آفرید که مربی هر چهار عضو مهران چگینی بوده است.

در این مسابقات ۱۰۳ تیم از استان قزوین حضور داشتند که موفق به کسب بیشترین مقام در کشور شدند.

در پایان این رویداد با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون و سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون و علی‌اکبر امیری دبیر اجرایی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات نادکاپ شریف، از ۱۳۰ برگزیده در ۵۰ بخش با اهدای لوح تجلیل شد.

بیست‌وهفتمین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی(نادکاپ شریف) با حضور دانش‌آموزان از شهرهای مختلف سراسر کشور با بیش از ۵۰ رشته متنوع در دانشگاه صنعتی شریف برگزار  شد.

نادکاپ شریف یک رویداد علمی آموزشی است که دانش‌آموزان می‌توانند طی مسابقه به تمرین خوداتکایی و اعتماد به نفس پرداخته و از یادگیری بازی محور و مسابقه محور لذت ببرند.

رویکرد اساسی این جشنواره در حوزه علوم نوین با رویکرد جهانی STEAM و PBL یادگیری پروژه محور و با هدف ایجاد بروز فرصت خلاقیت و تمرین کارِ گروهی در دانش‌آموزان طراحی و اجرا شده است.

از بخش‌های مختلف این مسابقه می‌توان به هوافضا، رباتیک، نانو، زیست فناوری، آینده پژوهی، کمیکار، چرتکه و… اشاره کرد.

پرورش خلاقیت و نوآوری، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس و تقویت هویت ملی و فرهنگی دانش‌آموزان با تاکید بر نیازسنجی و توانمندی‌های علمی و عملی داخلی و تجربه کار گروهی شیرین از دیگر اهداف این مسابقه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =