همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن عید بندگی را به ارمغان آورده است

هم زمانی نوروز و رمضان موسم تفکر، تعبد، فصل رویش جوانه های نشاط ،امید و فرصتی در جهت،خداشناسی و تحول روحی بشر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری استان اصفهان در پیامی فرا رسیدن سال ۱۴۰3 و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را به ملت شریف ایران، هم استانی های عزیز و خانواده بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریک و تهنیت گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

دگرگونی شگرف طبیعت فرصتی است برای اندیشیدن انسان به عظمت کبریایی و ابهت یزدانی، تا خویشتن خود را از نسیان و غفلت رهایی بخشد. امید است، هم آوایی «نوروز» و شکوه شکفتن در «بهاران» و تقارن آن با ماه پرخیر و برکت «رمضان»، نویدی معنوی برای والاهمتان روزگار باشد.

تقارن عید طبیعت و نوروز با بهار معنوی قرآن، فرصتی برای تولد دوباره و تقویت اراده و اتخاذ تصمیم‌های بزرگ و عملی کردن آن است. سنت‌ های خوب نوروز مانند ، لباس پاکیزه پوشیدن، معطر شدن و روزه گرفتن همه به دنبال این است که ما حال خوشی پیدا کنیم، ماه مبارک رمضان هم به واسطه نیایش، دعا و تلاوت قرآن و مسجد رفتن سبب از بین بردن غم و اندوه و حزن می‌ شود. در تعابیر اهل بیت(ع) آمده است که "هر روزی که در آن معصیت خدا نشود عید است"، این به آن معنا است که ما به دنبال روزی به نام عید نوروز نیستیم، بلکه هر موقعیتی که ما را به خداوند نزدیک و از شیطان و هوای نفس دور می‌کند، عید است. هم چنان که در عید نوروز خود را پاکیزه و آراسته می‌کنیم، آراستگی معنوی نیز با تلاوت قرآن، دعا و نیایش همراه است. تا وقتی انسان، به‌ خوبی بر هوای نفس خود مسلط نشده و بندگی، ملکه و خوی او نشده است از لغزش‌ ها در امان نیست؛ ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین رویارویی با نفس در پیچ و خم‌ ها و بزنگاه‌ های لغزش و گناه است.

نوروز حلقه پیوند بین میراث فرهنگ و تمدن ایران زمین با دین مبین اسلام است که واژه هایی چون صله ارحام، تفکر، نوآوری، سر زندگی، پاکی ، نظافت و تعاملات اجتماعی را معنا و مفهوم می بخشد و فرصتی است برای پناه بردن به دامن طبیعت و اینکه در اسرار آفرینش تامل و تعمق کنیم.

نوروز که می آید زمان خوبیست برای تمرین بندگی. فرصتی است تا با شناخت خود و روزه ای که فقط نخوردن و نیاشامیدن نباشد، به سوی کمال حرکت کنیم و در این مسیر ، دستگیر باشیم، ببخشیم تا بخشیده شویم.

هم زمانی نوروز و رمضان موسم تفکر، تعبد، فصل رویش جوانه های نشاط ،امید و فرصتی در جهت،خداشناسی و تحول روحی بشر است.

اینجانب فرا رسیدن عیــد نـوروز و بهار پر طراوت که نشانه قدرت خداوند و تجدید حیات طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان است را به هم استانی های عزیز و خانواده بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

امیدوارم با استعانت از ذات لایزال الهی و در سایه توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و با پیروی از رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی با بهره گیری از توانمندی های شایسته، انسجام کاری بیشتر و همدلی، همفکری و هم افزائی، سالی پربرکت در مسیر خدمت رسانی فرهنگی به خانواده ها بخصوص در مناطق محروم  سپری کنیم.

در پرتو الطاف بیکران خداوندی، شاد، سلامت و پیروز باشید.

مهدی آقایاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان .

همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن عید بندگی را به ارمغان آورده است

همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن عید بندگی را به ارمغان آورده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =