کد خبر: 338334
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
بازدید 24
عیدانه با طعم کتاب برای کودکان کار

مربی مسئول شهرستان اسدآباد به جمع کودکان و نوجوانان کار و حاشیه شهر رفته و به آنها کتاب به عنوان عیدی هدیه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هر روز ما در مسر رفت و آمد خود شاهد حضور کودکان و نوجوانان کار و بازمانده از تحصیل در گوشه و کنار شهر هستیم، کودکان و نوجوانانی که به سرعت بزرگ شده و به هر علتی وارد میدان زندگی می‌شوند. کودکان و نوجوانانی که از خیلی تفریحات و خواستن‌ها خود گذشته‌اند تا بتوانند دردی از درد خانواده خود درمان کنند و زخمی را التیام ببخشند.

مژگان هادی، مربی مسئول مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد در این ایام تعطیلات نوروز کار فرهنگی را تعطیل نکرده و به سراغ این کودکان و نوجوانان رفته و با آنها به گپ و گفتگو نسشته است.

عیدانه با طعم کتاب برای کودکان کار

هادی در این خصوص گفت: به ذهنم رسید که این کار کانون فقط مختص اعضای خود نیست بلکه متعلق به همه بوده خصوصا این کودکان  و نوجوانان کار که از صبح تا شب بیرون از خانه هستند و در معرض آسیب‌ها و خطرات بسیار و آنها از تفریحات محروم هستند.

وی افزود:  به جمع آنها رفتم و با تعدادی از کودکان و نوجوانان به گفتگو نشستم، دلایل مختلفی برای کار داشتند و گفتند که برای کمک به خانواده مجبورند کار کنند؛ همه آنها دانش‌آموز بودند و علاقمند به درس خواندن.

عیدانه با طعم کتاب برای کودکان کار

این مربی فرهنگی خاطرنشان کرد: برای آنها کانون و کتابهایش را معرفی کردم و به عنوان عیدی به آنها کتاب‌های کانون را هدیه دادم، چشمهایشان از شادی برق می زد، کتاب‌ها را محکم  در دستان کوچک اما قوی و مردانه خود گرفته بودند.

وی ادامه داد: بعد به سراغ کودکان و نوجوانان در یک محله‌ای در حاشیه شهر رفتم، تعدادی مشغول بازی فوتبال بودند تا من را کتاب به دست دیدند دست از بازی کشیدند و به سمت من آمدند. با آنها خوش و بش کردم و از کانون و فعالیتش توضیح دادم.

هادی تصریح کرد: همه دانش‌آموز بودند و بعضی از آنها در کنار درس کار هم می‌کردند به گفته خودشان روز تعطیل فقط فرصت بازی با دوستانشان را دارند. کنار آنها نشستم و برایشان کمی از کتاب خواندم و کتاب‌ها را به عنوان عیدی به آنها هدیه دادم؛ قول دادند که وقتی به خانه رسیدند کتاب‌ها را بخوانند.

عیدانه با طعم کتاب برای کودکان کار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =