کد خبر: 338739
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
بازدید 86
از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

سومین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری و کارشناسان ستاد با هدف بیان برنامه‌های سال جاری و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف و شنیدن نظرات و پیشنهادات مربیان و مدیران مراکز رزن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، سومین قرارگاه تربیت مربی 1403 با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، کارشناسان فرهنگی، ارزیابی و عملکرد، ادبی، روابط عمومی، مالی، مدیران مراکز شهرستان رزن، شهرستان کبودرآهنگ، شهرستان فامنین، شهر دمق، شهر شیرین سو، مربیان سیار روستایی فامنین و کبودراهنگ در مرکز فرهنگی- هنری رزن برگزار شد و در پایان نشست مدیر کل کانون با فرماندار رزن دیدار کرد.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

در ابتدا این جلسه ستادی برنامه خوانش یک کتاب با عنوان " یک خط- یک تصویر" با هدف اجرای رسالت کانون در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی توسط افراد حاضر در جلسه اجرا شد.

در این برنامه مربیان به مدت زمان 5 دقیقه کتابی را خواندند و سپس یک جمله در خصوص آن کتاب را در برگه‌ای نوشته و اولین تصویری که از آن کتاب برداشت کرده‌ بودند را بر روی برگه کشیده و این برگه‌های جمع‌آوری شد تا برای انجام کارهای فرهنگی در مراکز مورد استفاده قرار بگیرد.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

سپس از مدیران و مربیان مراکز خواسته شد که نظرات و برنامه‌های خود را برای سال 1403 بدهند.

مدیر مسئول مرکز قروه درگزین گفت: نوجوانان بسیاری به مرکز قروه رفت و آمد دارند و علاقمند به فیلم و انیمه و صحبت در مورد آن هستند و من برای سال جاری با توجه به نیازی که در مرکز خود احساس کردم طرح زاویه که نقد فیلم و انیمه است را برای آنها طراحی کرده‌ام که با هم یک فیلم ببینیم و به نقد آن بپردازیم.

علیمحمدی افزود: از آنجا که خودم با روستاها و مدارس ارتباط دارم می‌دانم که کودکان و نوجوانان روستاها از خیلی از امکانات دوره بوده و دسترسی ندارند از این رو طرح روستاگردی را با هدف شناسایی مدارس و دانش‌آموزان مستعد در زمینه‌های فرهنگی- هنری و ادبی شروع کرده‌ام و در این طرح از همین ابتدا موفق بوده و توانسته‌ام نوجوانان مستعدی را از روستاها جذب کنم.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

سپس مدیر مسئول مرکز رزن به معرفی کتاب مادر و فرزند اشاره و تصریح کرد: کودکان در کنار مادران خود بسیار لذت می‌برند که کتاب بخوانند و این طرح در سال جاری در مرکز اجرا خواهد شد و این خود زمینه ارتباط مرکز با خانه و خانواده را فراهم می کند.

مدیر مسئول مرکز دمق ادامه داد: در سال جاری برنامه قصه گویی به گویش ترکی که زبان مادری منطقه دمق است را اجرا خواهم کرد زیرا قصه‌های بومی زیبا و شنیدنی در این منطقه وجود دارد که از اعضا خواسته‌ام با کمک بزرگترهای خود این قصه‌ها را پیدا کنند و در مرکز به قصه گویی با زبان ترکی بپردازند و از این راه زبان خود را نیز حفظ کنند چیزی که در حال فراموشی است.

زینتی با بیان اینکه در زمینه نهج البلاغه برای کودکان و نوجوانان کار فرهنگی کم صورت گرفته، افزود: قرار است یک روز در هفته در روز یکشنبه قرآنی طرح ابلاغی هما از سوی ستاد به بیان حکمت هایی از نهج البلاغه بپردازیم و کتاب و قصه‌ای که در مرکز مربوط به آن حکمت باشد را روخوانی و در مورد آن بحث کنیم.

مدیر مسئول مرکز شیرین سو با اشاره به طرح " من خواندم تو هم بخوان" خاطرنشان کرد: اعضا کتابی را می خوانند و در دفترچه‌ای خلاصه‌ای از کتاب را نوشته و در پایین صفحه مهر کانون زده می‌شود و هر فردی که تعداد مهرهای آن زیاد باشد به عنوان عضو کتابخوان معرفی خواهد شد.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

وی به راه ادازی کارگاه قالیبافی در صورت فراهم بودن تجهیزات و دارقالی اشاره و اظهار کرد: فرش مهربان کبودراهنگ ثبت ملی شده و من قصد دارم این هنر دیرین این خطه از همدان را در کانون برای بچه‌ها آموزش بدهم .

مدیر مسئول مرکز کبودراهنگ برای جذب عضو نوجوان خصوصا پسر به تجهیز کانون به وسایل ورزشی چون میز تنیس و فوتبال دستی اشاره کرد و گفت: برای جذب نوجوان باید زیرساخت وجود داشته باشد و من با وسایل ابتدایی برای بچه ها میر تنیس درست کرده ام که هر روز به کانون آمده و بازی می کنند و در کنارش کتاب هم می خوانند.

مربی کارگاه نجوم مرکز کبودراهنگ نیز در ادامه اذعان داشت: کلاس نجوم هر روز در مدارس و برای مراکز مختلف برنامه دارد و کلاس برگزار می کند.

مربی سیار روستایی مرکز فامنین ادامه داد: مربیان کانون طرح های بسیار دارند زیرا خلاق هستند اما اجرای برخی از آنها نیاز به بودجه و امکانات دارد و جذب نوجوان باید با ساز و کار درست صورت بگیرد و باید برای آنها برنامه هدفمند داشت.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

احمد عسگری به برگزاری کارگاه عروسک‌سازی از بند انگشتی گرفته با عروسک غول پیکر برای اعضای فامنین اشاره و بیان کرد: روش کار مربی سیار با ثابت بسیار متفاوت است اما باید با خلاقیت و جذابیت صورت بگیرد؛ من در روستاها با بچه ها حتی اگر کنار زمین کشاورزی باشند رفته و با آنها کتاب می‌خوانم و در مورد آن صحبت می کنیم.

وی افزود: اریگامی راحت ترین مهارتی است که من به بچه ها یاد می دهم خصوصا اگر متحرک باشند و تمام کاردستی و عروسک‌های ساخته شده من از مواد دورریختنی بوده و می‌خواهم با این کار به بچه‌ها یاد بدهم که به اطراف خود خوب نگاه کرده و ذهنشان را فعال کنند که بتوانند از مواد اطراف خود چیزهای جدیدی را خلق کنند.

مربی سیار روستایی کبودراهنگ به طرح کتاب بخوان و بازی کن اشاره و تصریح کرد: سالهاست که من در روستاها ابتدا با بچه‌ها کتاب می‌خوانم و بعد بازی بومی- محلی را انجام می‌دهم و این باعث شده که بچه‌ها بسیار علاقمند باشند و از این کار لذت ببرند و اگر به بچه‌های روستا کتاب امانت بدهید بسیار معدود آن کتاب را خوانده و تجربه ثابت کرده که کتاب را نخوانده پس می‌آورند ولی وقتی کنار آنها کتاب بخوانی بهتر است.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

سپس هر یک از کارشناسان مطالب و نکات مربوط را به هر حوزه را یادآوری کرده و از مدیران و مربیان خواستند که ارتباط مستمر با اداره کل داشته باشند.

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی از زحمات مدیران و مربیان مراکز گفت: شما همکاران عزیز در شهرستان‌ها بال پرواز کانون هستید و با وجود شما و کارهای خلاقانه شما کانون هویت پیدا می کند.

معصومه ابراهیمی هژیر با بیان اینکه طرح ها و نظرات شما خوب و کاربردی بودند، خاطرنشان کرد: رویکرد امسال نوجوان محوری است و این نکته بسیار حائز اهمیت بوده که باید در جذب نوجوان با جدیت ورود داشته باشید.

وی خطاب به مربی نجوم گفت: کبودراهنگ می تواند مرکز نجوم همدان باشد و می‌توان کارگاه آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان برگزار کرد و گواهی داد.

وی با بیان اینکه مربیان کانون سرشار از خلاقیت و ایده هستند، بیان کرد: یک دفترچه ایده همیشه همراه خود داشته باشید و ایده های خود را ثبت کنید حتی سعی کنید فعالیت روزانه خود را به صورت روزنوشت در دفتری ثبت کرده زیرا در پیشبرد کارها بسیار مهم است.

ابراهیمی هژیر تصریح کرد: هدف از این نشست‌ها به صورت دوره‌ای آموزش و آموختن از یکدیگر است. همکاران باید نظرات و تجربیات یکدیگر را به اشتراک بگذارند و با هم همفکری داشته باشند.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

در پایان این نشست مقرر شد که مربی سیار روستایی فامنین برای مربیان این حوزه دوره آموزشی "کاغذ و تا" را به صورت ساده و راحت برگزار کند.

سپس مدیر کل کانون بعد از نشست با همکاران کانون با فرماندار رزن در فرمانداری این شهرستان دیدار و ضمن قدردانی از فرماندار برای بودجه تخصیصی سال گذشته گفت: رویکرد کانون در سال جاری مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری است که به صورت ویژه بر روی نوجوان کار خواهیم کرد و برنامه داریم و سندی برای این موضوع به نام مثبت نوجوان نوشته‌ایم.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

وی با اشاره به طرح کانون- مدرسه و کانون یاران اظهار کرد: در سال جاری به دنبال جذب نوجوانان به کانون از طریق مدارس و طرح کانون یاران بوده که در این طرح افراد مستعد در زمینه هنری و ادبی را شناسایی کرده و آنها را آموزش خواهیم داد.

ابراهیمی هژیر گفت: فرمانداری رزن همیشه در کنار کانون بوده و هوای کانون را داشته و در برنامه‌ها شرکت کرده که این برای باعث دلگرمی ما است و باعث حرکت با قدرت ما به سمت جلو خواهد شد.

فرماندار رزن ضمن خوش آمدگویی اظهار کرد: همیشه برنامه‌های کانون را رصد می‌کنم و قدردان زحمات مدیر مسئول مرکز رزن هستیم که با قوت برای کودکان و نوجوانان کار کرده و رابطه بسیار خوبی هم با والدین دارد.

علی اصغر غفاری آثار گفت: با توجه به برنامه‌هایی که برای کودکان خصوصا نوجوانان دارید امسال هم بودجه خوبی را برای کانون تخصیص خواهیم داد زیرا امروز هدف تربیت و پرورش فرزندانی معتقد و متعهد است که از ارزش‌ها و نظام دفاع کنند.

از تشکیل سومین قرارگاه تربیت مربی تا دیدار با فرماندار رزن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =