کد خبر: 339351
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
راه‌یابی دو عضو کانون به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

دو عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در بیست‌ویکمین جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی و پژوهشی لکوکاپ ایران برگزیده شدند.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرعلی مهرابی در رشته لکو کیدز (مهندسی خلاقیت) و حسین شکری‌نیا در لیگ لکو الک (آزمایشگاه الکترونیک) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم و سهمیه شرکت در مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط کشور عمان را دریافت کردند.

بر اساس این گزارش مسابقات کشوری دانش‌آموزی لکوکاپ ایران روز ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و یک‌هزار گروه برتر حوزه رباتیک از سراسر کشور در ۱۵ رشته و ۳۰ لیگ با هم به رقابت پرداختند.

لکوکاپ به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای پژوهش‌محور دانش‌آموزی در سطح خاورمیانه، هر سال در دانشگاه‌های برتر برگزار می‌شود و  با ایجاد بستری مناسب، این امکان را به کودکان و نوجوانان می‌دهد که در هر رشته‌ای که فعالیت کرده‌اند، خلاقیت و مهارت‌های فرا گرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان رقابت کنند.

راه‌یابی دو عضو کانون به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط

پرورش روحیه کارآفرینی و مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری این رویداد است.

تیم‌های برگزیده بیست‌ویکمین جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی و پژوهشی لکوکاپ ایران سهمیه مسابقات جهانی عمان  را دریافت کردند.

مسابقات جهانی مسقط آذر ۱۴۰۳ در کشور عمان برگزار خواهد شد.

لازم به یادآوری است پیش از این نیز در فروردین ۱۴۰۳ گروه‌ رباتیک آریانا پرو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد موفق به کسب مقام اول سوپر تیم امدادگر مسیریاب هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =