کد خبر: 338174
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
بازی رومیزی «لیپار» تولید می‌شود

بازی رومیزی «لیپار» با هدف آشناسازی کودکان با مناطق مختلف ایران، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی امور بین‌الملل کانون، بازی رومیزی «لیپار» درباره نجات بچه لاک‌پشت دریایی در ساحل «لیپار» و مناسب برای گروه سنی بالای ۷ سال است.

بر همین اساس این بازی از سوی هادی نیکبخت، ثریا مرادقلی و حسن رایگان طراحی شده و به‌زودی به بازار اسباب‌بازی عرضه می‌شود.

ایران کشوری سراسر شگفتی و زیبایی و یکی از زیباترین مناطق این کشور پهناور، ساحل لیپار است که همچون نگینی در بندر چابهار جنوب ایران با شن‌های طلایی و دریای نیلگون، هر گردشگری را جذب خود می‌کند. این ساحل زیبا رازهای شگفت‌انگیزی در خود جای داده و لاک‌پشت‌های دریایی از زیبایی‌های آن است.

این لاک‌پشت‌های دریایی در معرض خطر هستند؛ از این‌رو اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر دارد برای حفظ محیط‌زیست و آشناسازی کودکان با مناطق مختلف ایران، سرگرمی جدیدی با عنوان «لیپار» تولید کند. 

سرگرمی‌ها و بازی‌های رومیزی می‌توانند ابزاری برای افزایش آگاهی و تقویت هویت ملی و شناخت میهن باشند.

در این بازی، بازیکنان در نقش لاک‌پشت‌های کوچکی در دنیای ساحلی زیبای «لیپار» هستند. این سرگرمی رومیزی شامل یک صفحه و بیش از صد توکن و مهره است که کودکان را وارد دنیای خارق‌العاده لاک‌پشت‌ها می‌کند، به گونه‌ای که در جریان بازی، با واقعیت زندگی لاک‌پشت‌ها و اتفاق‌ها جلو می‌روند و درک آن‌ها از محیط‌زیست و حیوانات در معرض خطر انقراض بیشتر می‌شود و در پایان این علاقه و مراقبت از طبیعت در آن‌ها نهادینه خواهد شد.

بازی رومیزی «لیپار» تولید می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =