• کد خبر: 321838

جلسه هماهنگی طرح کانون مدرسه در کانون کردستان برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای طرح کانون مدرسه با حضور مدیر کل کانون استان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کارشناسان آموزش و پرورش در محل دفتر مدیر کل کانون برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون ضمن تقدیر و تشکر از  حضور مهمانان در جلسه گفت : کانون مدرسه عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم­نامه­ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهدشد که در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت­ها و اهداف آن اجرا می­شود. دانش­آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری خواهندکرد.

وی همچنین گفت: مربیان متخصص و توانمند کانون باید ضمن فراهم آوردن فضایی جذاب و دلنشین برای مخاطبان به ارائه­ی فعالیت­های خلاق که معرف خدمات فرهنگی کانون می باشد و مخاطبان را به بهره­گیری از امکانات کانون ترغیب می کند بپردازند.

معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت :  همکاری و مشارکت با کانون فرصت مغتنمی برای دانش آموزان است که می توانند

کرمی نیاز با اشاره به این که خود از اعضای دیرین کانون بوده است ، گفت : فعالیت های کانون تأثیرگذار و بیاد ماندنی هستند و  می توانند مکمل خوبی در کنار آموزش های دیده شده برای دانش آموزان باشد.

وی همچنین با اشاره به دو زبانه بودن استان گفت : تشویق دانش آموزان به مطالعه و تقویت مهارت خواندن  می تواند به آن ها در مسیر درک دروس  دیگر از جمله ریاضی  کمک کند چرا  که مهارت خواندن شامل مجموعه‌ای از توانایی‌ها می‌شود که در تمامی جنبه‌های زندگی شما حضور دارد و به میزانی که مهارت خواندن  دانش آموزان افزایش یابد، امکان فهم معنا و تفسیر آن  ها در تمام متونی که می‌خوانند، بیشتر می‌شود.

کرمی نیاز افزود : وظیفه ما خدمت به بچه هاست  و این هم افزایی به نفع دانش آموزان است و با توجه به اینکه دانش‌آموزانِ شرکت‌کننده در صورت تمایل می‌توانند، مطابق با مقررات، عضو مراکز فرهنگی هنری  کانون شده و در ساعات فراغت­شان به مرکز مراجعه کنند، تأثیر زیادی در پرورش خلاقیت و توانایی های دانش آموزان و نیز ارتقای یادگیری و تربیت نسلی که آینده‌ساز این مرز و بوم هستند ،  نقش‌آفرین خواهد داشت.

این جلسه بر لزوم  برگزاری طرح کانون مدرسه و برنامه ریزی جهت پیشبرد بهتر اهداف این طرح با معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان و کارشناسان مربوطه انجام شد.

با برگزاری این طرح دانش آموزان می توانند از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی طرفین برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری بهره بگیرند.

در ادامه ی جلسه کارشناسان کانون به ارائه ی مطالب مرتبط از جمبه شیوه ی اجرایی این طرح به طور مطلوب در مدارس و مراکز بر اساس شیوه نامه های ارسالی ، پرداختند.

لازم به ذکر است ، براساس این طرح  دانش‌آموزانی که تمایل به عضویت دارند، از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار خواهندشد.