ششمین مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران برگزار می‌شود

كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، ششمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی كودكان و نوجوانان تهران را برگزار می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی کانون، دبیرخانه این مسابقه در تهران با انتشار فراخوانی از بچه‌های ایرانی و خارجی در سراسر جهان دعوت كرده است تا نقاشی‌های خود را با موضوع "چگونه محیط زیست خود را نگهداری کنیم" و "آزاد" به تصویر بكشند.
 این مسابقه به منظور تشویق کودکان به خلق آثار هنری، پرورش قدرت تخیل و خلاقیت آنان به عنوان آینده‌سازان جامعه و بالا بردن سطح درک آنان از محیط زیست و اثرات آن بر زندگی انسان برگزار می‌شود.
 بر این اساس دبیرخانه ششمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی كودكان و نوجوانان تهران تا روز 30 آبان برابر با 21 نوامبر امسال برای ارسال آثار بچه‌های 3 تا 16 ساله به این مسابقه مهلت تعیین كرده است.
 در این فراخوان تكنیك، آزاد (گواش، آبرنگ، پاستل، مداد رنگی، چاپ و ...) اعلام و اندازه اثر نیز حداقل 21×30 (A4) و حداكثر 50×70 سانتی‌متر تعیین شده است.
 نقاشی‌ها در چهار گروه سنی 3 تا 6 سال، 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 16 سال، پس از پایان مهلت تعیین شده مورد بررسی گروه‌های داوری قرار خواهد گرفت.
 دبیرخانه مسابقه از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به نقاشی دعوت كرده است آثار خود را به نشانی تهران، خیابان دكتر فاطمی، خیابان حجاب،‌ مركز آفرینش‌های فرهنگی و هنری كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، ارسال كنند.
 علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند با شماره 88951503 تماس بگیرند.
 دوره پیشین این مسابقه با موضوع «من و اسباب‌بازی‌هایم» آبان و ٱذر سال 1387 در تهران برگزار شد و برای شركت در نمایشگاه آن بیش از 596 اثر از میان 20هزار اثر انتخاب شده بود.