کد خبر: 338169
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
«در سایه سرو» راهی جشنواره انیمیشن انسی فرانسه شد

«در سایه سرو» به کارگردانی مشترک شیرین سوهانی و حسین ملایمی به بخش مسابقه رسمی فیلم‌های کوتاه شصت‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی ۱۹ دقیقه و ۳۳ ثانیه‌ای «در سایه سرو» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

پویانمایی «در سایه سرو» در مورد یک ناخداست که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.

در بخش مسابقه رسمی فیلم‌های کوتاه انیمیشن این دوره از جشنواره انسی ۳۱ فیلم‌ کوتاه از کشورهای هلند، ‌ایران، آمریکا، فرانسه، مجارستان، کانادا، سوییس، لهستان، پرتغال، آلمان، ژاپن، جمهوری چک، انگلستان، بلژیک، اسپانیا، فنلاند، ‌اسلواکی، بوسنی و هرزگوین و نروژ حضور دارند.

«در سایه سرو» راهی جشنواره انیمیشن انسی فرانسه شد

براساس این خبر، جوایز بخش مسابقه فیلم کوتاه این جشنواره به این ترتیب اهدا می‌شود: تندیس کریستال بهترین انیمیشن کوتاه، جایزه داوران جشنواره برای بهترین انیمیشن کوتاه، جایزه ژان لوک زیبراس برای فیلم اول، جایزه، تقدیر ویژه داوران و جایزه تماشاگران.

جشنواره انسی یکی از معتبرترین جشنواره‌های الف انیمیشن دنیا محسوب می‌شود و هر سال بیش از ده‌ها هزار مخاطب انیمیشن در این جشنواره گرد هم می‌آیند و نشست بزرگ هنرمندان این رشته از هنر هفتم را برگزار می‌کنند.

شصت‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی از روز ۲۰ تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ برابر با ۹ تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۴ در شهر انسی کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

فیلم «در سایه سرو» به تازگی در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران موفق به دریافت دو تندیس طلایی «بهترین پویانما(انیماتور)»، «فیلم اول» و یک تندیس نقره‌ای «بهترین طراحی کاراکتر» در بخش مسابقه سینمای ایران و یک دیپلم افتخار برای «بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان» در بخش مسابقه این رویداد هنری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =