مردم ترکیه به فرهنگ ایران علاقه‌مندند

فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هفته‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیر کانون استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب حضور کانون در این برنامه را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و گفت: کانون به عنوان نهادی بی‌بدیل - که در عرصه فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان، برنامه‌های منسجم و کارشناسی شده‌ای را اجرا می‌کند - توجه بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب کرد به گونه‌ای که غرفه کانون یکی از شلوغ‌ترین غرفه های هفته فرهنگی ایران در آنکارا بود.
وی که به همراه 3 نفر از کارشناسان کانون آذربایجان شرقی در این هفته فرهنگی شرکت کرده بود با تاکید بر این که بازدیدکنندگان از نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در آنکارا تحت تاثیر فرهنگ غنی کشورمان قرار گرفته بودند با مثبت دانستن چنین تعاملات فرهنگی تصریح کرد: برگزاری این هفته‌های فرهنگی تلاشی است برای جبران کمبودهایی که در حوزه‌ی تعامل‌های فرهنگی به ویژه با کشورهای همسایه وجود دارد و موجب آشنایی بیشتر و صحیح مردم این کشورها با فرهنگ و هنر غنی کشورمان می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به استقبال خوب مردم آنکارا از برنامه‌های این هفته فرهنگی افزود: احساس رضایت بازدید کنندگان از نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در آنکارا نشان از علاقه‌مندی آنان به فرهنگ و هنر ماست.
وی علاقه‌مندی بازدید کنندگان به تولیدات کانون از جمله کتاب‌، فیلم و سرگرمی را از نکات قابل توجه این برنامه عنوان و اظهار امیدواری کرد با ترجمه کتاب‌ها و قرار دادن زیرنویس بر روی فیلم‌های کانون بتوان در دیگر برنامه‌ها‌ی بین‌المللی، خدمات بیشتری برای مخاطبان ارایه کرد چرا که بسیاری از بازدید کنندگان به ویژه خانواده‌ها و کارشناسان، علاقه‌مند به تهیه تولیدات کانون هستند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی برگزاری چندین عنوان کارگاه هنری و نیز برپایی کارگاه نقاشی با موضوع صلح و دوستی را از دیگر برنامه‌های کانون در این هفته فرهنگی عنوان کرد که به گفته‌ی وی با استقبال گسترده‌ی علاقه مندان مواجه شد.
ابراهیمی با اشاره به بازدید برخی از مسوولان از غرفه کانون از جمله معاون رییس جمهوری در امور بین‌الملل‌، استاندار آذربایجان شرقی‌، سفیر و رایزن فرهنگی ایران در آنکارا، افزود: حضور کانون در کشورهای دیگر به عنوان نهادی که ارتباط خوبی با کودکان  برقرار می‌کند مورد توجه و تاکید این مسوولان بود.
مدیر کانون آذربایجان شرقی توجه بیشتر به مقوله اطلاع‌رسانی را از نکات قابل توجه حضور کانون در این هفته فرهنگی عنوان کرد.
وی در پایان از همکاری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی‌، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و رایزنی فرهنگی ایران در آنکارا قدردانی کرد.
هفته‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای 7 تا 12 تیر در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد.