هیات موسس فراکسیون کودک و نوجوان مشخص شد

دکتر قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی از تاسیس فراکسیون کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دکتر جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر همچنین گفت: هیات موسس این فراکسیون تشکیل شده است و به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
به گفته نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی دکتر قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد، دکتر محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و دکتر علیرضا منظری توکلی نماینده ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﻓﺖﻭ ﺭﺍﺑﺮ ﻭ ﺍﺭﺯﻭﺋﯿﻪ به عنوان اعضای هیات موسس فراکسیون کودک و نوجوان شناخته شده‌اند و این فراکسیون به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آستانه هفته ملی کودک بر لزوم توجه جدی به مقوله تربیت کودکان و نبود متولی مشخص در برآورده کردن همه خواسته‌های این قشر مهم اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان‌ها و ارگان‌های فراوانی در کشور با محوریت کودک و نوجوان در حال فعالیت هستند اما علی‌رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته برنامه‌ای مدون و جدی برای این قشر مهم نداریم و بسیاری از نیازها و خواسته‌های به‌ حق حوزه کودکان نادیده گرفته شده است.
وی هدف از تشکیل فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس شورای اسلامی را ایجاد نگاهی کلان و برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای سلامت، تربیت و حمایت همه جانبه از کودکان عنوان کرد و اظهار داشت: نگهداری کودکان بی‌سرپرست، طراحی راه‌کارهایی همه جانبه برای مقابله با بزه‌کاری کودکان، حمایت از سرپرستان کودکان، برنامه‌ریزی کلان برای سلامت و تربیت کودکان و بسیاری از موارد مرتبط به حوزه کودک از جمله مواردی است که در فراکسیون کودک و نوجوان مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
جعفری با قدردانی از تصمیم سازمان‌های مرتبط با کودکان برای برگزاری هفته ملی کودک گفت: اگر از سوی خانواده‌ها و دولت به تربیت اسلامی کودکان توجه شود آینده انقلاب و نظام تضمین خواهد شد و هزینه‌کردهای مالی و معنوی امروز چشم انداز و افق آینده نظام انقلاب اسلامی را بیمه می‌کند.
گفتنی است که امسال با هماهنگی انجام شده از سوی 19 سازمان متولی کودکان و نوجوانان  هفته ملی کودک از 15 تا 22 مهرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.