پیشرفت تکنیکی فیلم‌های دینی جشنواره دهم

یکی از داوران بخش دینی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: با توجه به آثاری که تماشا کردم، مشکلات فیلم‌ها در این بخش مربوط به فیلم‌نامه و ایده بود که هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیدیم. اما در بخش تکنیک به رشد رسیدیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین مرادی‌زاده داور بخش دینی درباره سطح کیفی آثار افزود: معتقدم هنوز به حدی که تکنیک پیشرفت داشته، روی فیلم‌نامه‌ها کار نمی‌شود. 
وی ادامه داد: مشکل اصلی اعمال نظر سفارش‌دهنده روی ایده‌ها است که تا مرحله تولید اثر دارد. این رویکرد حالت مخرب دارد و تهیه‌کننده به خصوص در کارهای دینی اعتماد لازم را به فیلم‌ساز یا انیماتور ندارد. در واقع  کار را به هنرمند نمی‌سپارد و در نهایت این اعمال نظرها باعث لطمه دیدن کار می‌شود.
داور بخش دینی جشنواره پویانمایی تهران افزود: حساسیت در کارهای دینی بیشتر است و ضروری هم به نظر می‌رسد، اما تمام این مسایل به تحقیق و پژوهش در این رابطه باز می‌گردد. ما هنوز قسمت تحقیق و پژوهش در فیلم‌نامه را جدی نگرفته‌ایم و به همین خاطر آن ایده یا فیلم‌نامه هم جدی گرفته نمی‌شود. با این حساب آثار انیمیشن هر چند از لحاظ تکنیکی رشد می‌کند اما نمی‌توانیم آن اثر را کامل و حرفه‌ای قلمداد کنیم.
مرادی‌زاده که تجربه داوری آثار دوره‌های گذشته را نیز داشته، درباره کیفیت آثار امسال نسبت به سال‌های قبل گفت: طی این سال‌ها روند کارها بیشتر در زمینه تکنیک رشد داشته است تا ایده و فیلم‌نامه.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفند در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.