تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس کانون استان اصفهان

مراکز کانون پرورش فکری هم زمان با هفته دفاع مقدس برنامه های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مهدی قربانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس برنامه های فرهنگی،هنری و ادبی کانون استان را اعلام کرد.

مدیر کل کانون گفت: دوران هشت ساله ‌ی دفاع مقدس به فرموده ‌ی مقام معظم رهبری دوران اوج افتخارات ملت ایران است و بر این اساس لازم است برای حفظ و انتقال ارزش ‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده هرچه بیشتر تلاش کنیم.

مدیر کل با اشاره به رشادت های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس گفت: با توجه به نوع مخاطبین کانون برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی متناسب با گروه سنی کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است تا ارزش ها و مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس به صورت جذاب به این گروه سنی منتقل گردد و در آن ها ماندگار شود.

وی ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان فرصت مناسبی است تا انگیزه اصلی و اساسی رزمندگان برای حضور در جبهه ها برای نسل جدید بیشتر روشن گردد و مفاهیم مهمی مانند ایثار و شهادت که ضامن حیات جامعه اسلامی است برای نوجوانان تشریح گردد.

قربانی اظهار کرد: بر همین اساس مراکز فرهنگی،هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این ایام برنامه های مختلفی مانند برپایی نمایشگاه از وصیت نامه شهدای نوجوان، پخش فیلم های موضوعی متناسب با گروه سنی نوجوانان، مسابقه داستان نویسی با موضوع دفاع مقدس و نمایشگاه آثار هنری اعضا کودک و نوجوان مرتبط با دفاع مقدس را برگزار می کنند.

اجرای ویژه برنامه های معرفی وقایع جنگ تحمیلی، معرفی شخصیت شهدای نوجوان، معرفی کتاب های زندگینامه شهدا، قصه گویی و شعر خوانی با موضوع رویدادهای مرتبط با دفاع مقدس، حضور کارکنان ستادی و مربیان مراکز کانون استان در گلزارهای شهدای استان، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با موضوعات مرتبط با دفاع مقدس، بازدید از آسایشگاه جانبازان شهید مطهری، برگزاری انجمن ادبی با موضوع ایثار و شهادت با دعوت از نویسنده کتاب های دفاع مقدس، برگزاری مسابقه ادبی ویژه مربیان ادبی استان در قالب کارگاه شعر و کارگاه نوشتن خلاق با موضوع ایثار و شهادت از دیگر برنامه هایی بود که مدیرکل کانون به آن ها اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =