اعلام برنامه های هفته ملی کودک در استان آذربایجان¬شرقی

ویژه برنامه های هفته ملی کودک در روزهای 15 الی 21 مهر ماه همزمان با سراسر کشور در تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی با شعار" دنیا با لبخند کودکان زیباست" برگزار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان­شرقی هادی یوسف زاده با اعلام این مطلب تصریح کرد: افزایش توجه بزرگسالان به حقوق کودکان یکی از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه هاست.

وی در عین حال افزود:توسعه همکاری با نهادها و سازمان­ها در راستای تعمیق فعالیت­های فرهنگی هنری برای کودکان از دیگر محور­های مهم بزرگداشت این هفته است.دبیر ستاد هفته ملی کودک در استان تاکید کرد: برنامه های هفته ملی کودک در استان چهارشنبه 15 مهر ماه با برگزار آیین افتتاحیه و اجرای برنامه های متنوع در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.

وی افزود: همزمان با تبریز در دیگر شهرهای استان نیز مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان میزبان دانش آموزان ،خانواده ها و مسئولان خواهند بود.

یوسف زاده برگزاری نشست­های تخصصی در موضوعات زیست محیطی ومنابع طبیعی؛ تربیت اسلامی و کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقه عکس با عنوان یک عکس؛ یک لبخند، برپایی کارگاه تخصصی انیمیشن، اجرای مسابقه ادبی لبخند نوشته ها" ، دیدار با کودکان بستری در بیمارستان کودکان و دیدار کودکان در شهرهای مختلف استان با مسئولان  و نامگذاری یکی میادین اصلی تبریز به نام میدان کودک را از جمله برنامه­های این هفته عنوان و در عین حال تصریح کرد:با هماهنگی­های به عمل آمده در تمامی روزهای هفته ملی کودک دانش آموزان با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد برنامه های متنوع و جذابی خواهند بود.

سرپرست کانون استان برپایی نمایشگاه های آثارمنتخب هنری کودکان، اجرای کارگاه های ویژه هنری و ادبی، پخش فیلم و انیمیشن های کانون ، اجرای سرود، نمایش عروسکی و قصه گویی را از برنامه هایی عنوان کرد که در تمامی مراکز کانون برگزار خواهد شد.

 یوسف زاده با اشاره به سرود ویژه کانون به صورت دوزبانه که برای اولین بار در کشور صورت می­گیرد و نیز تولید نمایش عروسکی تصریح کرد: در هفته ملی کودک شاهد رونمایی از این دو اثر خواهیم بود.

دبیر ستاد هفته ملی کودک در استان افزود: در آستانه هفته ملی کودک رایزنی ها و دیدار های گسترده ای با مسئولان استانی در خصوص توسعه وتعمیق فعالیت های فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان  صورت گرفته است که در قالب تفاهم به امضاء خواهید رسید.

وی با اشاره به ادای احترام شرکت کنندگان در مراسم هفته ملی کودک به جان باختگان حادثه منا تصریح کرد: مکان ویژه­ای به همین منظور در مجتمع کانون تبریز اختصاص داده شده است.

سرپرست کانون استان با تقدیر از استانداری آذربایجان شرقی، فرمانداران شهرستان ها آموزش و پرورش و معاونت پرورشی ، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ،شورای اسلامی شهر و شهرداران مناطق تبریز و کمیته نام­گذاری معابر شهرداری، محیط زیست و منابع طبیعی، صدا وسیما و اصحاب رسانه اظهار امیدواری کرد برنامه­هایی­ که به مناسبت هفته ملی کودک تدارک دیده شده مورد استفاده و رضایت مخاطبان قرار گیرد.