تدوین شیوه‌نامه‌ی جشنواره‌ی ملی عفو و گذشت در کانون استان آذربایجان‌غربی

شیوه‌نامه‌ی بخش کودک و نوجوان جشنواره‌ی ملی علمی،فرهنگی،هنری و ادبی عفو و گذشت در محور‌های نقاشی،داستان و خاطره،نشریه دیواری و وبلاگ‌نویسی در کانون استان آذربایجان‌غربی تدوین می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی،
در این جشنواره که برای اولین بار به صورت ملی و توسط اداره کل دادگستری در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دبیر فرهنگی،هنری وادبی بخش کودک و نوجوان را بر عهده دارد.در این بخش کودکان و نوجوانان در قالب نقاشی،داستان و خاطره،نشریه‌دیواری،و وبلاگ نویسی با موضوع محور عفو،رحمت،شفقت،مهربانی،صبر،بردباری،گذشت،و فداکاری به عنوان عامل اصلی پیشگیری از آسیب‌ها و پایان دادن به قائله‌ها آثار خود را ارائه خواهند داد.
شیوه‌نامه‌ی اجرایی این بخش از جشنواره تا تاریخ 31 مرداد ماه در کانون استان تدوین و در اختیار دبیرخانه‌ی مرکزی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری قرار خواهد گرفت
این جشنواره اهداف ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار،فداکاری و گذشت،بیان رابطه‌ی عمیق و معنوی عفو و گذشت و آثار آن،ضبط و ثبت تاریخ پر افتخار عفو و گذشت در میان امت اسلام و تعمیق و انتقال فرهنگ عفو و گذشت به نسل‌ها را دنبال می‌کند.

معصوم قلی‌زاده سرپرست کانون استان با اشاره به این نکته که پرداختن به سبک زندگی‌ایرانی اسلامی از اهداف تعریف شده در فعالیت‌های کانون استان است گفت:از آنجا که مقوله‌ی گذشت از مباحث مورد توجه دینی و اخلاقی ما ایرانیان است،این جشنواره نیز زمینه‌ای برای پرداختن به این موضوع با رویکرد آموزش‌های غیر مستقیم و فرایند محور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خواهد بود.

شرایط شرکت در جشنواره بر اساس اعلام اداره کل دادگستری استان در سایت ویژه‌ی جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.
مراسم اختتامیه این جشنواره 5 اسفند 93 در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه برگزار خواهد شد.

در این جشنواره‌ که هر 3 سال یک بار به صورت ملی توسط اداره کل دادگستری استان برگزار خواهد شد  دستگاه‌های مختلف اجرایی شامل ادارات کل آموزش و پرورش، صدا وسیما،ورزش و جوانان،تبلیغات اسلامی،فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری،دانشگاه ارومیه و فرماندهی انتظامی،مشارکت دارند و بر همین اساس دبیری فرهنگی،هنری و ادبی بخش بزرگسالان را حوزه‌ی هنری استان و دبیری بخش علمی را اداره کل دادگستری بر عهده دارد.