تحلیل طرح‌های اقدام‌پژوهی در یک نشست تخصصی

نمونه‌ای از طرح‌های اقدام پژوهی کانون آذربایجان‌غربی در یک نشست تخصصی بررسی و تحلیل شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، 14 مربی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان به منظور آشنایی با مراحل پژوهش در عمل و ارائه طرح‌های خود در ارومیه گردهم آمدند.
زهرا آب‌سوران معاون فرهنگی کانون استان در این نشست با تأکید بر این‌که اقدام‌پژوهی اساس و زیربنای فعالیت‌های مراکز کانون است، گفت: از طریق پژوهش می‌توان با آسیب‌شناسی و بررسی مسائل هر فعالیت یا مرکز آن را به صورت تخصصی پیش برد.
وی با اشاره به این‌که کانون استان حرکت به سوی تغییرات مثبت، بر اساس پژوهش و بهبود برنامه‌ها با اقدام‌پژوهی را در برنامه‌ریزی خود قرار داده است، گفت: غفلت از نقش مهم پژوهش در عمل و تأثیر غیرقابل انکار آن در مسیر رشد و توسعه کیفی فعالیت‌ها آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت.
آب‌سوران در ادامه افزود با اتکا به افزایش آگاهی، توانایی و نیل به برنامه‌ریزی جامع این نشست در فواصل زمانی به صورت متناوب برگزار می‌شود.
در این نشست که هدف از آن اجرای طرح توسعه اقدام پژوهی، تشخیص، تغییر و ارزیابی مشکلات مراکز و آشنایی مربیان با مراحل پژوهش در عمل است، طرح های اقدام پژوهان سال 94 که با بررسی و نظرات اساتید برجسته و با تجربه اقدام پژوهی تصحیح و تنظیم شده بود، مورد بررسی قرار گرفت.
حمایت از اقدام پژوهان توانمند و تقدیر از آنان، افزایش توانمندی‌های اقدام‌پژوهان، ارتقاء سطح علمی اقدام‌پژوهان، تقویت روحیه مشارکت و کارگروهی از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.
گفتنی است طرح اقدام پژوهی افسر عراقی مربی فرهنگی کانون شاهین‌دژ با عنوان« چگونه می‌توانیم اعضای کودک پسر مرکز شاهین‌دژ را ه فعالیت نجوم علاقه‌مند سازیم؟» تحلیل و بررسی شد و حاضرین در جلسه پیرامون این طرح تبادل نظر کردند.
پژوهش در عمل، پژوهشی است کاربردی که هدف از آن بررسی مشکلات مراکز و سعی در رفع آن‌ها است.
گفتنی است در این نشست از اقدام پژوهان سال 94 تقدیر شد.