افزایش تعداد پایگاه‌ کتابخانه‌های پستی در کانون آذربایجان‌غربی

در نشست یک روزه مربیان کتابخانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزایش تعداد پایگاه این کتابخانه ها بررسی و مصوب شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، در این نشست یک روزه که مربیان کتابخانه‌های پستی ارومیه، پیرانشهر، مهاباد و بوکان حضور داشتند، موارد مطرح شده در شیوه‌نامه کتابخانه‌های پستی و تعداد روستاها و پایگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
فریبا نیک‌بخت کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان در این نشست ضمن تأکید بر ارسال و برگشت ماهانه کتاب طبق شیوه‌نامه، گفت: افزایش تعداد پایگاه‌های دو کتابخانه پستی ارومیه و پیرانشهر از 16 پایگاه به 20 پایگاه از ضروریات است.
وی با اشاره به این‌که مربیان کتابخانه‌های پستی به روزرسانی نرم‌افزار کتابداری را مورد توجه قرار دهند، گفت: کتابخانه‌های پستی ظرفیت مناسبی برای توسعه کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که کودکان این مناطق منتظر کتاب‌ها هستند.
توجه به فراخوان های ارسالی، دقت در نحوه اجرای فراخوان‌ها و ارسال به موقع آثار اعضا و مربیان از موارد تأکید شده در این گردهم‌آیی بود.
ارائه نظرات و پیشنهادات از سوی مربیان کتابخانه‌های پستی و طرح مسائل و مشکلات در حوزه فعالیت این کتابخانه‌ها نیز بخشی را در این نشست به خود اختصاص داد.
نشست یک روزه مربیان کتابخانه‌های پستی روز یک‌شنبه 27 تیر در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.
گفتنی است در حال حاضر علاوه بر کتابخانه‌های پستی پیرانشهر و ارومیه، 2 کتابخانه پستی دیگر نیز در مهاباد و بوکان به ترتیب با 22 پایگاه در 14 روستا و 20 پایگاه در 17 روستا فعالیت دارند.