دومین جشنواره‌ی ساخت عروسک‌های محلی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 2 پارس‌آباد دومین جشنواره‌ی عروسک‌های محلی با پوشش اسلامی را برگزار کرد. بیش از 20نوع عروسک در جسنواره عروسک سازی تولید شد.

منیژه اسوار مربی مسئول کانون پرورش فکری 2 پارس‌آباد با اشاره به اهمیت آشنایی کودکان با عروسک‌های محلی گفت: دومین جشنواره‌ی عروسک‌سازی با هدف آموزش و بالا بردن سطح مهارت هنری اعضا، تجربه‌ی کارگروهی با هم‌سالان، معرفی پوشش‌های بومی و اسلامی،  پرورش خلاقیت و آشنایی اعضا با ساخت عروسک‌های حجمی با استفاده از دورریختنی‌ها برگزار شد.

مربی مسئول کانون 2 پارس‌آباد با اشاره به اهمیت امر آشنایی با هنرهای بومی گذشته اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی ما به عنوان مربی ایجاد مهارت و پرورش خلاقیت است و فعالیت عروسک‌سازی فرصتی برای پرورش و شکوفایی تفکر و خلاقیت نزد کودکان می‌باشد.

وی افزود: اعضا در این کارگاه می‌آموزند که چگونه می‌توان با استفاده از وسایل بسیار ساده و مواد دورریختنی مثل پارچه‌های رنگی، کاموا، جوراب ، ظروف پلاستیکی، دگمه‌های رنگی، روبان و .... عروسک‌های زیبا تولید کرد.

در این جشنواره‌ی دو روزه، 20 عروسک توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز 2 پارس‌آباد تولید و در نهایت به سه عروسک‌ساز برتر جایزه اهدا شد.