توسعه‌ی سواد خواندن مهم‌ترین فصل مشترک کانون پرورش فکری و کتاب‌خانه‌های عمومی است

ناهید اللهویردیزاده مدیر کل کانون پرورش فکری و رباب عزیزخانی مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان اردبیل با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تشکیل کارگروه مشترک در حوزه‌ی کودک با هم دیدار و گفت‌وگو کردند.

این جلسه که در دفتر مدیرکل کانون پرورش فکری تشکیل شد، هم‌کاری بیشتر در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ناهید اللهویردیزاده در این جلسه توسعه‌ی سواد خواندن را مهم‌ترین فصل مشترک کانون پرورش فکری و کتاب‌خانه‌های عمومی دانست و گفت: مبنای معرفت شناختی، توسعه‌ی تعاملات سازنده‌ی بیناسازمانی و باور به پارادایم باز است.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌ی همکاری‌ها یا به تعبیر لطیف مقام معظم رهبری، همدلی و همزبانی‌های مشترک را شناسایی، استحصال و عملیاتی کنند.
اللهویردیزاده با استقبال از همکاری‌های بیشتر، کانون را نهاد تخصصی در حوزه‌ی پرورش فرهنگی کودکان و نوجوانان نامید و گفت: تشکیل کارگروه‌های مشترک و برنامه‌ریزی‌های منسجم می‌تواند کتاب‌خانه و کانون را در سوق دادن بیشتر کودکان و نوجوانان به سمت مطالعه یاری کند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل، با اعلام آمادگی جهت انتقال تجارب کارشناسان و مربیان کانون در حوزه‌های مختلف افزود: در حال حاضر بیش از 40 فعالیت متنوع در مراکز کانون اجرا می‌شود.
وی خاطر نشان ساخت: کودکان و نوجوانان مهمترین گروه هدف در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند که برای داشتن فرهنگ توسعه‌یافته و ایران پیشرفته، باید اهمیت بیشتری به پرورش فرهنگی این قشر قائل شد.
رباب عزیزخانی مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست با تأکید بر لزوم هماهنگی و هم‌سویی نهادهای فرهنگی، اظهار داشت: تعامل و هم‌کاری نهادهای فرهنگی، تسریع در توسعه‌ی فرهنگی جامعه را به همراه خواهد داشت.
وی برگزاری مشترک برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌خانه‌ای با نهادهای فرهنگی را از جمله راهکارهای این تعامل دانست و گفت: کتاب‌خانه‌های عمومی استان آماده‌ی برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان با کانون پرورش فکری است.
رئیس دبیرخانه‌ی انجمن کتاب‌خانه‌های عمومی استان، استفاده از تجارب مربیان و کارشناسان کانون در حوزه کودک و نوجوان را موجب اتخاذ روش‌های بهتر برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین این قشر دانست و افزود: کتاب‌داران استان با فراگیری ادبیات و نمایش خلاق، می‌توانند در حوزه کودک و نوجوان خدمات مفیدتری ارایه کنند.