کد خبر: 254559
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
بازدید 1287
مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل میزبان جشنواره ی فیلم رشد

چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد به صورت همزمان در سراسر کشور با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان اردبیل در سالن های سینمای مراکز کانون در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل؛ این جشنواره با نمایش 28 فیلم از تاریخ 5 ال 8 اردیبهشت ماه در سالن های کانون میزبان دانش آموزان استان خواهد بود.
گزارش زیر نگاهی دارد به مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم رشد در مراکز کانون استان اردبیل.
مرکز نمین:
مراسم افتتاحیه ی چهل و پنجمین جشنواره ی فیلم رشد، با حضور بیش از 120 دانش آموزان مدرسه ی ابتدایی دخترانه ی پرورش و با حضور یوسفی، مدیر محترم آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین ادارات مختلف شهرستان، در سالن آمفی تئاتر مرکز نمین برگزار شد.
یوسفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان در مورد چهل و پنجمین جشنواره ی فیلم رشد صحبت کرد و برگزاری این جشنواره را امری مهم و پراهمیت در پرورش خلاقیت و رشد فکری دانش آموزان دانست و از تمامی دست اندرکاران این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
در ادامه پس از اجرای سرودی توسط دانش آموزان، اولین فیلم جشنواره، با عنوان زندگی مورچه ها، برای دانش آموزان مدرسه ی دخترانه ی پرورش، پخش شد.
در ادامه مربیان برای دانش آموزان برنامه های متنوع فرهنگی اجرا کردند. کانون نمین در این جشنواره که به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، میزبان بیش از 1500 دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه ی شهرستان خواهد بود.
مرکز شماره ی 1 پارس آباد:
مراسم افتتاحیه جشنواره ی رشد با حضور مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولین شهرستان پارس آباد برگزار شد.
مدیر اداره ی آموزش و پرورش در سخنانی هدف از برگزاری جشنواره فیلم رشد را آشنایی دانش آموزان با فیلم های تولید شده با موضوع های علمی، تربیتی و آموزشی عنوان کرد و از آنها خواست به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند و در پایان از کانون پرورش فکری به خاطر همکاری و همیاری در برگزاری این جشنواره تشکر کرد.
در این مراسم نمایندگان و کارشناسان ادارات برق و گاز در سالن حضور داشتند و در مورد استفاده بهینه از منابع و انرژی های ملی توصیه های ایمنی صحبت کردند، در پایان به شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
دانش آموزان بعد از تماشای فیلم با فعالیت های کانون آشنا شدند و مربیان با قصه گویی و بازی های سنتی از دانش آموزان استقبال کردند.
مرکز نیر:
برنامه افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد با حضور 130 نفر از کودکان و نوجوانان و روسای ادارات شهرستان نیر در محل مرکز نیر برگزار شد.
اعضای مرکز با پوشیدن لباسهای محلی بعنوان اعضای استقبال در مرکز حاضر شدند. قرائت قرآن توسط میلاد هدایت عضو نوجوان مرکز، پخش سرود جمهوری اسلامی، ایراد سخنرانی توسط مدیر اداره ی آموزش و پرورش و فرماندار شهرستان از جمله برنامه های اجرا شده در مراسم افتاحیه بود. 
فرماندار شهرستان از زحمات مربیان کانون تشکر کرد و چنین جشنواره هایی را راهی برای تکامل فکری کودکان و نوجوانان دانست.
در ادامه اعضای مرکز حمید شوقی و آرین بهلولی به اجرای موسیقی و خواندن اشعاری در رابطه با ایران پرداختند. خواندن سرود ایران زمین توسط اعضای مرکز و نواختن سنتور توسط صبا رضاپور از برنامه های دیگر مراسم افتتاحیه بود.
پخش انیمیشن، پذیرایی، بازدید از نمایشگاه آثار نقاشی و سفال اعضای مرکز، کاردستی ها و روزنامه دیواری های دانش آموزان از دیگر برنامه های اجرا شده در این افتتاحیه بود.
مرکز خلخال:
در مراسم افتتاحیه جشنواره ی فیلم رشد، مسئولین شهرستانی و معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل و فرماندار خلخال در کانون پرورش فکری خلخال شرکت کردند.
مراسم با ورود دانش آموزان پسر دبیرستان نمونه دولتی شهید چمران آغاز شد. در ابتدای برنامه، یکی از دانش آموزان به قرائت آیاتی از کلام ا... مجید پرداخت.
مدیر آموزش و پرورش خلخال، ضمن خوشامدگویی به ارائه ی توضیح در مورد اهمیت جشنواره و برنامه ها پرداخت. سپس حضار از سخنان معاون پرورشی استان اردبیل بهره بردند، در ادامه یکی از فیلم های جشنواره برای دانش آموزان پخش شد.
بعد از خروج دانش آموزان پسر، 4 مدرسه ی  دخترانه هر کدام با 60 دانش آموز تا ساعت 16 عصر به کانون آمدند و مربیان بعد از ارایه ی فعالیت معرفی کتاب، کاغذ وتا، معرفی سرزمین، شعرخوانی، قصه گویی برای مهمان ها فیلم پخش کردند. 
تصاویر مربوط به این خبر را اینجا مشاهده فرمایید.