اعضای کانون با ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان آشنا می‌شوند

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در راستای آشنایی اعضای کانون با ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: با امضای این تفاهم‌نامه علاقه‌مندسازی و آشنایی کودکان و نوجوانان به مسائل تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان تقویت خواهد شد.
وی اظهار داشت: لزوم صیانت از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی استان احساس می‌شود و باید هویت تاریخی اردبیل و ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی آن برای نسل پایه بازشناسی و تقویت شود.
کریم حاجی‌زاده مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه کانون در کشور، برنامه‌ریزی و همکاری در این خصوص را خواستار شد و اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی این اداره کل برای در اختیار گذاشتن مکان و امکانات لازم برای ترویج تاریخ، فرهنگ، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و گردشگری به نسل پایه را اعلام می‌داریم و بر مستمر بودن این همکاری‌ها در مراکز میراث فرهنگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان اردبیل تأکید کرد.
اجرای برنامه‌های مشترک به‌منظور افزایش دانش کودکان و نوجوانان در زمینه ی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تلاش برای پیشبرد اهداف فرهنگی، تربیتی و آموزشی و علمی در هر دو ارگان. اجرای نمایشگاه، جشنواره، فراخوان‌های ادبی و هنری در راستای اهداف تفاهم‌نامه. امکان برپایی دوره‌های آموزشی از سوی کانون برای کارکنان اداره کل میراث فرهنگی در خصوص قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با استفاده از روش‌های خاص ازجمله: قصه‌گویی، شعرخوانی و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، تئاتر و پویانمایی، همکاری برای تولید تئاتر، فیلم، سرود، شعر و ... با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی، همکاری در توزیع منابع کتاب- سی دی، همکاری در برگزاری تورهای گردشگری، علمی، بازدیدی برای کارکنان و اعضا کانون با رویکرد میراث فرهنگی، همکاری در برگزاری اردوها و ایجاد امکان استفاده از مکان‌ها و خانه‌های تاریخی برای برگزاری اردوها، مناسبت‌ها و جشنواره‌ها، توزیع بروشور، پوستر و جزوه آموزشی در زمینه‌ی حفظ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراکز کانون و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی، ایجاد امکان برای استفاده از امکانات اداره کل میراث فرهنگی اعم از اساتید، کارشناسان و مراکز و سالن‌های اداره کل میراث فرهنگی برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری مشترک، امکان برپایی دوره‌های آموزشی از سوی اداره کل میراث فرهنگی برای کارکنان و اعضا کانون با موضوعات حفظ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اهداف و مفاد این تفاهم‌نامه است.