کد خبر: 256450
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
بازدید 1404
برنامه‌های مراکز کانون استان اردبیل در هفته‌ی محیط‌زیست

مراکز شماره‌ی 2 مشگین شهر، خلخال، بیله سوار، جعفرآباد اداره ‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در هفته‌ی محیط‌زیست مجری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی بودند.

گزارش زیر به گوشه‌هایی از این برنامه‌ها اشاره دارد.
- مرکز شماره‌ی 2 مشگین شهر:
به مناسبت هفته محیط‌زیست و معرفی این هفته به اعضا کودک و نوجوان کارگاه کارت‌پستال سازی با موضوع حفاظت از محیط‌زیست برگزار شد.
مربیان کانون در خصوص محیط‌زیست و حفاظت از گیاهان و موجودات زنده صحبت کردند و از اعضا خواستند نظرات و پیشنهاد‌ها خود را جهت حفظ محیط‌زیست بگویند و در ادامه برای هر عضو مقوا، مداد شمعی، کاغذ رنگی و مجلات باطله داده شد تا باسلیقه‌ی خود مرتبط با حفظ محیط‌زیست طرح بزنند.
باراهنمایی مربیان اعضا روی مقوا طرح زده و پس از اتمام کار هرکدام با نوشتن کلمه، جمله و جملاتی بر روی کارت‌پستال این هفته را گرامی داشتند.
- مرکز خلخال:
مرکز فرهنگی هنری خلخال به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی محیط‌زیست، ویژه‌برنامه‌ی (ایستگاه نقاشی) را با همکاری اداره‌ی محیط‌زیست شهرستان اجرا کرد.
این برنامه با حضور بیش از30 نفر از اعضای مرکز برگزار شد. مربیان فرهنگی در خصوص اهمیت محیط‌زیست، نحوه‌ی حفاظت و وظایف کودکان و نوجوانان در قبال آن صحبت کردند سپس کارشناسان محیط‌زیست به سؤالات اعضا پاسخ دادند.
در ادامه اعضا با فن پاستل در خصوص موضوع محیط‌زیست نقاشی کشیدند
فرماندار، نماینده‌ی فرماندار و جمعی از روسای ادارات و خبرنگاران در مرکز حضور داشتند و ضمن بازدید ناظر فعالیت کودکان بودند.
پایان‌بخش برنامه اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان بود.
- مرکز بیله سوار:
به مناسبت گرامیداشت هفته محیط‌زیست نمایشگاه تنوع زیستی حیوانات تاکسیدرمی شده در محل ساختمان اداره محیط‌زیست شهرستان بیله سوار برگزار شد.
اعضای مرکز با همراهی مربیان و راهنمایی پرسنل محیط زیست از تنوع زیستی حیوانات مطلع شدند.
در این بازدید مسئول اداره محیط زیست بیله سوار به سوالات اعضا در مورد حیوانات، روش زندگی، غذا به آنها پاسخ گفت.
در پایان برای آشنایی بیشتر، مسابقه ی پرسش در مورد راههای حفاظت از محیط زیست بین اعضا برگزار و به نفرات برتر جایزه اهدا شد.
- مرکز جعفرآباد:
به مناسبت هفته محیط زیست کانون پرورش فکری جعفرآباد با مشارکت اداره محیط زیست شهرستان بیله سوار اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت از محیط زیست کرد.
در این مسابقه ابتدا شکر سیف اللهی سرپرست مرکز جعفرآباد ضمن تبریک هفته محیط زیست در خصوص لزوم و نحوه حفاظت از محیط زیست برای اعضاصحبت کرد.
در ادامه از اعضا خواست تا محیط زیست را آنگونه که دوست دارند به تصویر بکشند و در پایان به اعضای شرکت کننده در مسابقه جوایزی توسط کانون و اداره محیط زیست اهدا شد.