اعلام برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان اصفهان

مدیر کل کانون بر استفاده از قالب های فرهنگی،هنری در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی<BR> به کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مدیر کل کانون با دعوت صداوسیمای مرکز استان در برنامه ی گفتگوی هفته ی شبکه اصفهان حضور یافت و به شرح ویژه برنامه های کودک و نوجوان در دهه مبارک فجر پرداخت.
عسگری فر در این گفتگو مهم ترین موضوع را توانایی در انتقال ارزش ها و دستاوردهای انقلاب به نسل جدید با استفاده از قالب های متنوع فرهنگی،هنری دانست. وی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر وجود سربازان آینده انقلاب در گهواره ها خاطرنشان کرد: نکته ی مهم و موثر توجه به زبان گفتگو با این نسل است، ما باید با زبانی جذاب و متناسب با روحیات نسل امروز با آنها صحبت کنیم همانطور که از امام معصوم به ما سفارش شده با کودکانتان با زبان خودشان سخن بگویید.
مسوول کمیته کودک و نوجوان دهه فجر استان در پاسخ به سوالی درباره برنامه های این کمیته اظهار کرد: کمیته کودک و نوجوان با مسوولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری اداره کل آموزش و پرورش،سازمان بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی(ره) و مهد قرآن کریم فعالیت های متنوع و ثمربخشی را درسطح استان برای این ایام پیش بینی کرده است.
به صدا درآمدن زنگ انقلاب در روز 12 بهمن در کلیه ی مراکز کانون و مهدهای کودک سراسر استان،حضور در گلستان شهدا و گلباران تمثال امام خمینی (ره)، برپایی 15 نمایشگاه مشترک با عنوان "آیه ها و آیینه ها" در سطح استان، برگزاری مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب های انقلابی و برپایی نمایشگاهی از آثار دانش آموزان با موضوع پیروزی انقلاب،برگزاری جشن شاد انقلاب اسلامی و نمایشگاه خاطرات دوران مبارزه از جمله برنامه هایی بود که عسگری فر از برگزاری آن در ایام الله دهه مبارک فجر توسط کمیته کودک و نوجوان خبر داد.
مدیر کل کانون در ادامه هم چنین افزود: ویژگی بسیار تاثیر گذار و مفیدی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از آن برخوردار است ارتباط چهره به چهره مربیان فرهنگی، هنری و ادبی با کودکان و نوجوانان در سطح مراکز استان است. وی گفت: در این صورت انتقال مفاهیم در طی یک فرآیند صورت می پذیرد که با توجه به ارتباط عاطفی که بین کودک و نوجوان و مربی ایجاد می شود بسیاری از آموزه ها در کودک و نوجوان ماندگار خواهد شد.
مدیر کل کانون با تاکید بر اهمیت انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به این گروه سنی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از 30 عنوان کتاب با مضمون انقلاب به چاپ رسانده که این خود گامی موثر در  تربیت و رشد آینده کودکان و نوجوانان به صورت صحیح و اصولی می باشد.
 وی در پاسخ به این سوال مجری که آیا تا به حال بازخورد فعالیت های خود را در کودکان و نوجوانان دنبال کرده اید، یادآور شد: فعالیت ها در کانون فرآیند مدار است به این صورت که مربی با عضو خود یک فرآیند هدفمند را طی می کند و حاصل آن در جشن ها، نماشگاه ها،جشنواره ها و ... قابل مشاهده است.