"یه رش بگرد تو شهردون" میزبان لهجه ها و آداب و رسوم شهرهای استان اصفهان

اعضای کودک و نوجوان کانون با حضور در این مراسم ضمن آشنایی با لهجه های مختلف با آداب و رسوم مناطق مختلف استان اصفهان نیز آشنا گشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، ویژه برنامه ی "یه رش بگرد تو شهردون" به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون استان و با حضور مدیر کل کانون در مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد.
این ویژه برنامه با هدف آشنا سازی کودکان و نوجوانان با فرهنگ بومی سرزمین خود و احیای آداب و رسوم کهن برنامه ریزی و اجرا گردید.
در این مراسم برنامه های مختلفی از جمله اجرای نمایش خلاق با گویش محلی توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1، سرود اعضای مرکز حسن آباد با عنوان "باران که می آید" همراه با گویش مردم این شهر برگزار شد که استقبال خوب حاضرین را به همراه داشت.
از دیگر برنامه های صورت گرفته می توان به اجرای دکلمه توسط 5 عضو مراکز فرهنگی هنری نجف آباد، قهدریجان، خمینی شهر، شهرضا و گز اشاره کرد که این اعضا هر کدام با گویش محلی ،آداب و رسوم خود را توصیف نمودند.
در ادامه همچنین اعضای ادبی برگزیده کانون استان با قرائت آثار با محوریت معرفی آداب و رسوم محل زندگی خود نشاطی مضاعف به کودکان و نوجوانان اصفهانی هدیه دادند.
اجرای موسیقی محلی و پخش کلیپ از فعالیت های مراکز کانون استان با همین موضوع از دیگر بخش های این مراسم بود. اعضای کودک و نوجوان با حضور در این مراسم ضمن آشنایی با لهجه های مختلف با سبک و روش های زندگی مناطق مختلف استان اصفهان نیز آشنا گشتند.
شایان ذکر است فراخوان مسابقه ای "یه رش بگرد تو شهردون" 6 ماه گذشته به مراکز سراسر استان ارسال شده بود که در پی آن 200 نفر از اعضای کودک و نوجوان در آن شرکت کرده و از آن میان 15 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شده و در مراسم قرائت نمودند.