انجمن ادبی اعضای مراکز کانون استان اصفهان

در این نشست که به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد،خانیان نویسنده کتاب های کودک و نوجوان از اعضای انجمن ادبی کانون خواست که خوب بنویسند و به نوشته های خود باور داشته باشند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان،به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان،واحد آفرینش های ادبی کانون استان،نشست انجمن ادبی را با حضور جمشید خانیان نویسنده ی کودک و نوجوان برگزار کرد.

در این نشست اعضای کتاب خوان مراکز شهر اصفهان و اعضای انجمن ادبی حضور داشتند.خانیان ابتدا در مورد این موضوع که چگونه به نویسندگی روی آورد گفت:اولین داستانی که نوشتم را به دکتر "قدمعلی سرامی"نشان داده و با تشویق های ایشان روبرو شدم و این گونه مسیر نوشتن را در پیش گرفتم .

این نویسنده اظهار کرد:برای نوشتن کتاب "یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده"تمام کتاب های ریاضی اول دبستان تا پیش دانشگاهی را مطالعه کردم و دوست داشتم با اعداد و اشکال هندسی یک کار ادبی انجام دهم.

وی افزود:از 40 اثر منتشر شده من تاکنون،چهارده موضوع آن در حوزه ی ادبیات نوجوان است و بقیه مربوط به تئاتر،نقد و پژوهش های هنری می باشد.

خانیان ادامه داد:گرایش زیادی به حوزه ادبیات نوجوان دارم زیرا هنگام نوشتن این موضوعات واقعا زندگی می کنم و این حس،بیشتر در آثار حوزه نوجوان من وجود دارد.

در پایان این نشست که به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در مرکز شماره 2 کانون برگزار شده بود اعضای مراکز کانون استان سوال های خود را با جمشید خانیان مطرح کردند و این نویسنده ضمن پاسخ به سوال های اعضای علاقه مند از آن ها خواست که خوب بنویسند و خود را باور داشته باشند.

گفتنی است «یک جعبه پیتزا برای ذوزنقه کباب شده» نام رمان «جمشید خانیان» است. نویسنده ی رمان، درباره ی محتوای کتابش می گوید: «در این داستان خانواده ‌ای سه نفره به نمایش در می ‌آیند که به یک آپارتمان در یک مجموعه داستانی نقل مکان می‌ کنند و در آن شرایط تازه ی زندگی، اتفاقاتی برایشان رخ می‌ دهد که مایه ی ساخت ماجرای داستان می ‌شود.

این رمان با اینکه برای نوجوانان نوشته شده است، اما تم اصلی‌ اش مردمی هستند که ما در زندگی روزمره با آن ها مواجهیم؛ مردمی که کارمند بودن ویژگی اصلی آن هاست و همین موضوع همه اتفاقات زندگی‌ شان را فشرده کرده و مشکلاتی را برای آن ها رقم می ‌زند.»

از بارزترین ویژگیهای این کتاب، مکالمات روان بین شخصیت های داستان است. از آنجایی که جمشید خانیان، نمایشنامه نویس است، می توان این را از ویژگیهای رمانهای خانیان دانست.