آشنایی اعضای مرکز شهرضا با هنر تصویرگری

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،مرکز فرهنگی هنری شهرضا با هدف آشنایی اعضا با هنر تصویرگری نشستی با حضور حمید رضا بیدقی برگزار کرد.

وی در این نشست گفت: تصویرگران امروز با تصویرگران دیروز به کلی تغییر کرده اند و در تصویرگران امروز می توان سطح آگاهی گسترده تری را مشاهده کرد. تصویرگران فعلی به ابعاد این هنر اشراف دارند و حتی مبانی چاپ و رنگ را به خوبی می شناسند.گرچه به اجمال به اهمیت تفکر در اثر اشاره کردم اما نمی توان نقش ابزاری کامپیوتر و عرصه دیجیتال را در ارتقای آگاهی های هنرمندان در سطوح مختلف نادیده گرفت.

این تصویر گر ادامه داد:به طور کلی می‌توان گفت کار تصویرگری تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن است که عناصر بصری را در قالبی زیبا ترکیب کرده و عرضه کند.

بیدقی در پایان افزود: به زبان ساده می‌توان گفت،کار تصویرگری، عبارت است از تجسم بصری یک موضوع، مفهوم یا احساس، برای نمایش و درک بهتر آن.

در این نشست بیدقی اسامی بچه ها را به شکلی که دوست داشتند تصویرگری می کرد.سپس در مورد چگونگی تصویرهایی که خلق کرده توضیحاتی ارائه و به سوالات بچه ها پاسخ داد.

حمیدرضا بیدقی طراح، گرافیست و تصویرگر بیش از دویست جلد کتاب است و پیش از این طراحی پوسترهای اصلی و جنبی جشنواره بیست ‌و هفتم فیلم فجر و پوسترهای جنبی جشنواره سی ‌و یکم فجر را بر عهده داشته است.

در کانون نیز تعداد قابل توجهی از کتاب هایی که این هنرمند جوان تصویرگری کرده است وجود دارد.