افتتاح 5 مرکز جدید و 2 مرکز در حال ساخت در کانون استان اصفهان

مراکز فراگیر،آموزش،نجوم،نایین 2 و سیار روستایی فریدونشهر پنج مرکزی بودند که در طول سه سال گذشته افتتاح شدند و کلنگ آغاز احداث دو مرکز جدید در شهرستان های چادگان و دهاقان نیز در همین ایام به زمین زده شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان،در طول سه سال گذشته 5 مرکز جدید به مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه شده است و کلنگ دو مرکز فرهنگی هنری دیگر نیز در همین ایام به زمین زده شد که تا به حال بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

افتتاح اولین مرکز فراگیر کانون استان اصفهان

مرکز فراگیر کانون اولین مرکزی بود که در سه سال گذشته افتتاح شد.این مرکز(ویژه کودکان با نیازهای خاص) با حضور مسوولین استانی هم زمان با دهه مبارک فجر سال 92 در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 افتتاح شد.

کانون استان اصفهان این افتخار را دارد که به عنوان دومین استان در سطح کشور پس از پایتخت این مرکز را راه اندازی و با افتتاح آن فرصت مناسبی در اختیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه قرار داد تا به رشد و پرورش استعدادهای خود پرداخته و توانایی‌ های آن ها از طریق فعالیت در کانون بروز پیدا کند.

برنامه ریزی های مختلفی شامل آموزش مربیان کانون به منظور تعامل و انجام فعالیت های مناسب برای کودکان و نوجوانان،تهیه تجهیزات ویژه مانند کتاب هایی با خط برجسته و لمسی،لوح های فشرده گویا و ...برای راه اندازی این مرکز تدارک دیده شد.

افتتاح مرکز آموزش کانون استان اصفهان

مرکز آموزش اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان نیز در همین ایام در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون اصفهان افتتاح شد.

با عنایت به حجم فعالیت های کانون در اصفهان فقدان این مرکز محسوس بود که 20 بهمن ماه 1392 هم زمان با دهه مبارک فجر این مرکز افتتاح گردید.

در این مرکز علاوه بر وجود بیش از 20 تختواب جهت استراحت افرادی که در دوره های آموزشی شرکت می کنند،تمامی امکانات کلاسی و کارگاهی نیز جهت برگزاری دوره های مختلف آموزشی وجود دارد.

افتتاح مرکز نجوم کانون استان اصفهان

نجوم یکی از فعالیت های مورد علاقه کودکان و نوجوانان می باشد و به همین منظور همزمان با دهه مبارک فجر سال 1393 مرکز تخصصی نجوم کانون استان افتتاح شد.این مرکز مجهز به آسمان نما،رصد خورشید و کارگاه آشنایی با منظومه شمسی و صور فلکی می باشد که کودکان و نوجوانان علاقه مند می توانند با حضور مربیان مجرب،اطلاعات و مهارت های لازم در این خصوص را فرا گیرند.

این مرکز با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال و در فضای 100 متری مجهز به آسمان نمای پیشرفته، تلسکوپ و دوربین های باکیفیت بالا، بستر بسیار مناسبی برای رشد علمی اعضای کانون،دانش آموزان مدارس و سایر علاقه مندان به نجوم می باشد.

بازگشایی مرکز شماره 2 نایین کانون استان اصفهان

مرکز شماره 2 نایین هم زمان با دهه فجر سال 1394 و باحضور معاون تولید کانون،مدیر کل کانون استان،فرماندار و امام جمعه نایین بازگشایی شد.

مرکز شماره 2 نایین از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 1380 بود که پس از 2 سال،ساخت این مرکز شروع شد و در سال 87 افتتاح گردید و در سال هایی که این مرکز برنامه های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی را به کودکان و نوجوانان ارائه می کرد بیش از 600 عضو نیز از این فعالیت ها بهره مند می شدند و با بازگشایی مجدد این مرکز کودکان و نوجوانان با استعداد نایینی از هر دو مرکز فعال در این شهر استفاده می کنند.

افتتاح مرکز سیار روستایی شهرستان فریدونشهر

همزمان با ایام هفته دولت در سال 95 سومین کتابخانه واحد سیار روستایی کانون استان با حضور مسوولین کشوری و استانی افتتاح شد.

کتابخانه سیار مجموعه مناسبی برای جبران کمبود امکانات ایجاد کتاب‌ خانه ‌ی ثابت روستایی محسوب می ‌شود و می ‌تواند پاسخی بر توزیع عادلانه‌ ی امکانات باشد.

در مورد روستاهایی با جمعیت کم که امکان ارتباط با یکدیگر را ندارند تا افراد آن روستاها بتوانند از یک کتاب‌خانه به صورت متمرکز استفاده کنند،بهترین راه حل راه ‌اندازی کتاب‌ خانه‌ های سیار است.

کتاب‌خانه‌ ی واحد سیار روستایی نیز از جمله مراکز 60 گانه فرهنگی هنری کانون استان اصفهان است که در آن مربی به منظور تحقق اهداف کانون با یک دستگاه خودرو و کتاب و امکانات فرهنگی مربوطه، به مناطق روستایی مراجعه و فعالیت ‌های متنوعی از جمله قصه گویی،شعرخوانی،معرفی کتاب،نمایش فیلم،اجرای بازی،تشکیل گروه های سرود،جلسه های روخوانی قرآن را به مخاطبین خود ارائه می‌کند.هم اکنون کانون استان اصفهان با دو واحد سیار روستایی در اصفهان و نظنز برای کودکان و نوجوانان با استعداد روستایی لحظات شادی را رقم می زنند.

مرکز در حال ساخت چادگان

برای ساخت مرکز فرهنگی‌ هنری چادگان زمینی به مساحت 1هزار و 800 متر مربع از سوی شهرداری این شهر در اختیار کانون قرار گرفت و با توافق ‌های انجام شده و اختصاص بودجه مورد نیاز کلنگ زنی این مرکز در شهریور سال 93 به زمین زده شد و به صورت رسمی کار ساخت این مرکز آغاز گردید.هم اکنون کار ساخت این مرکز 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرکز در حال ساخت دهاقان

با توجه به فضای فیزیکی محدود مرکز فرهنگی‌ هنری کانون دهاقان از سوی شهرداری این شهر نیز برای ساخت مرکز جدید، زمینی به مساحت 2هزار متر مربع در اختیار کانون قرار گرفت تا با ساخت و راه‌اندازی آن، کودکان و نوجوانان این شهرستان بتوانند از امکانات و فضای بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری بهره‌مند شوند.در حال حاضر در دهاقان یک مرکز فرهنگی، هنری کانون در فضایی بسیار کوچک فعالیت می‌کند و قرار است با راه‌اندازی ساختمان جدید که 50 درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است، این مرکز به مکان جدید منتقل گردد.