نوجوان ایلامی دیپلم افتخار مسابقه ی بین المللی نقاشی ژاپن را به دست آورد

_«ابوالفضل مرادی» عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون استان ایلام در هفدهمین جشنواره بین المللی نقاشی (جی.کیو.ای) کشور ژاپن۲۰۱۶ دیپلم افتخار کسب کرد.


به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در هفدهمین جشنواره بین المللی نقاشی (جی.کیو.ای) کشور ژاپن2016  که با موضوع «سیاره آبی زمین، از آن کیست؟» برگزار شد، «ابوالفضل مرادی» عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره 2 کانون استان ایلام  دیپلم افتخار کسب کرد.
 حبیب الله بخشوده ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در این زمینه گفت :
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با تلاش و همت مربیان هنری و واحد کارشناسی هنری حضوری فعال در عرصه ی مسابقات بین المللی کانون داردو هر ساله فراخوان مسابقات مختلفی با موضوعات  و محورهای مختلف از سوی کشورهای جهان برگزارمی شود و توسط امور بین الملل کانون در اختیار ادارات کل کانون در استان های سراسر کشور قرار می گیرد.
حبیب الله بخشوده مدیر کل کانون استان ایلام و مؤلف کتاب« شه هید ئه سر» ضمن تبریک به این عضو و همه ی مربیان و کارکنان کانون افزود:این اتفاق هنری که در سطح بین‌المللی با موضوع «سیاره آبی زمین، از آن کیست؟» برگزار شد، از میان 17هزار و 179 اثر نقاشی از 94 کشور جهان که به دبیرخانه ی آن در کشور ژاپن ارسال شده بود، پنج عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شایستگی موفق به دریافت جایزه اول و دیپلم افتخار هفدهمین دوره‌ی این مسابقه شدند که سهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از این رخداد بین المللی توسط عضو نوجوان مرکز شماره ی دو به دست آمد.
مدیر کل کانون استان ایلام در ادامه گفت :کشف و پرورش و استعدادیابی علاق مندی ها و پتانسیل های ادبی، هنری و فرهنگی و نیز غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوان و تولید و انتشار آثار فاخر و خلاقه و ارزش مند ادبی، هنری و فرهنگی برای مخاطبان و جامعه ی هدف است.
 وی با تاکید برنقش مؤثر کانون در کشف استعداد و جهت دهی به علایق و سلایق کودکان و نوجوانان، افزود:
یکی از مأموریت های اصلی و مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استعدادیابی و مسیردهی درست، بابرنامه و کارشناسی شده ی قابلیت های فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان است که با راهنمایی های مربیان مجری متخصص و با هدایت و نظارت واحدهای کارشناسی ستادی شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان را مسبب شده است.
در این راستا اداره کل کانون پرورش فکری کودکلان و نوجوانان استان ایلام با بهره مندی از تیمی منسجم در حوزه های فرهنگی، هنری و ادبی با همراهی و همدلی سایر واحدهای اداری و مالی، جریان هایی مؤثر و ارزش مند در سطح استان برای جامعه ی هدف ، هدایت و اجرا نموده است.
وی در پایان  با اشاره به اهمیت تقویت و نهادینه کردن فرهنگ نگهداری از محیط زیست به زبان هنر و ادبیات افزود:
یکی از کارکردهای مهم و مؤثر و زیبا در تقویت فرهنگ مواظبت از میط زیست و طبیعت که این روزها به چالشی بزرگ در ذهن و دنیای انسان معاصر تبدیل شده، استفاده از قابلیت و زبان هنر و ادبیات است. تا ضمن تقویت التذاذ ادبی و هنری و بصری در اندیشه ی مخاطب، امکان فرهنگ سازی مناسب و کارآمد را هم فراهم کند.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال 764  اثر نقاشی در هفدهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی «جی کیو ای» کشور ژاپن در سال 2016 شرکت کرده بود.