دست‌آوردهای کانون، در سال جدید تثبیت و تقویت می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال جدید را سال تثبیت روند تحولاتی دانست که از سال 1393 زمینه‌های آن در کانون فراهم شده بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در نخستین روز کار رسمی کانون در سال 1394 این روند را در چارچوب همان تحولاتی ارزیابی کرد که مقدمه‌اش طی بیش از یک سال گذشته آغاز شده است و سپس به بیان آن‌چه در سال 93 آغاز شده است، پرداخت.
وی که روز 15 فروردین 1394 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران و در جمع همکاران ستاد مرکزی کانون سخن می‌گفت حوزه‌ی نیروی انسانی از منظر رفاه و اشتغال آنان و به دنبال آن ایجاد آرامش سازمانی همچنین افزایش ارتباط‌های مستقیم مدیرعامل و دیگر مسوولان کانون با همکاران در سراسر کشور را از جمله مواردی عنوان کرد که باید در سال جدید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد. 
حاجیان‌زاده در همین زمینه اظهار امیدواری کرد که کانون، فضای پرنشاط‌ و آرام‌تری داشته باشد و همکاران با انگیزه‌ی بیشتری بتوانند به فعالیت‌های خود بپردازند.
مدیرعامل کانون در ادامه سامان‌دهی فعالیت‌های موازی و جشنواره و برنامه‌ها، مدیریت منابع مالی و حذف هزینه‌های غیرضروری، برنامه‌ی ریزی و حرکت در قالب برنامه، سامان‌دهی امور بازرگانی و فروش (با نگاه توسعه مخاطبان استفاده کننده از محصولات)، همچنین تقویت حوزه‌ی اطلاع رسانی را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که امسال نیاز به تقویت و تثبیت دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان کوتاه خود در این آیین بر تقویت توجه به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور، ایجاد توازن در تولیدات متنوع کانون، ساماندهی روابط بین‌المللی و تقویت ارتباط‌های برون سازمانی با دیگر وزارت‌خانه‌ها و نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و افزایش ارتباط متقابل و فعال مدیرعامل و مسوولان و کارشناسان با استان‌ها در ادامه‌ی روند حرکت‌های سال گذشته کانون تاکید کرد.
حاجیان‌زاده پرداخت پاداش نیمه‌ی دوم سال گذشته و ارسال احکام کارکنان طی روزهای نخست کاری سال را حاصل حضور برخی از همکاران ستادی در ایام نوروز در محل کار دانست و از آنان همچنین مدیرکل و کارکنان روابط عمومی امور بین‌الملل برای آماده سازی و تدارک این آیین نیز قدردانی کرد.
مدیرعامل کانون در پایان سخنانش از پایان ماموریت مشاورانش _ که برای یک سال تعریف شده بود - خبر داد و گفت ادامه‌ی همکاری با برخی از مشاوران با روش‌های دیگری مانند دعوت در برخی از جلسات  و کارگروه های مشورتی صورت می‌پذیرد و در حال حاضر مشاوران فرهنگی، پژوهشی، اقتصادی، رسانه‌ای و امور مالی از همکاری تمام وقت با کانون خداحافظی کرده‌اند.
حاجیان‌زاده همچنین افزود: در برخی از موارد مانند امور بانوان، ایثارگران، بسیج و امر به معروف و نهی از منکر عنوان فعالیت‌ها حفظ می‌شود اما آنان در مسوولیت‌های دیگری هم اشتغال خواهند یافت.
به گفته‌ی وی در نوع سوم همکاری با مشاوران - که کار آنان پرحجم‌‌تر است - مانند امور اجرایی و امور فکری حوزه مدیرعامل در نهایت، دو یا سه نفر از مشاوران به همکاری تمام وقت خود با کانون ادامه می‌دهند.
در این آیین دو نماهنگ از پیام نوروزی ابتدای سال 1394 مقام معظم رهبری و نام‌گذاری این سال از سوی ایشان به عنوان سال «دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» و رییس جمهوری  همچنین سخنان مدیرعامل کانون در تبیین راهبردهای سال جدید در گردهم‌آیی مدیران کل و بیان فهرست‌وار برخی از فعالیت‌های سال 1393 پخش شد.
همچنین در این آیین گروه هنری «سایه‌سار» به اجرای موسیقی سنتی و رضا رفیع طنزپرداز مطرح کشور نیز به خواندن شعر و بیان مطالب طنز پرداخت.