آیین اختتامیه  نخستین جشنوار چاووشی خوانی و بیت خوانی کانون استان بوشهر

طی مراسمی اختتامیه نخستین جشنوار چاووشی خوانی و بیت خوانی کانون استان بوشهر به میزبانی مرکز فرهنگی هنری دیلم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، این آیین که با حضور فرماندار دیلم، مدیر کل کانون استان ، شهردار و اعضاء شورای شهر به همراه جمعی از مسئولین این شهرستان در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهرستان دیلم برپا شد . از برگزیدگان نخستین جشنوار چاووشی خوانی و بیت خوانی کانون استان  تجلیل شد.
در ابتدای این مراسم زکیه امیرپور مدیر کل کانون استان ، ضمن تشکر و قدر دانی از حضور مردم دیلم و برگزارکنندگان این جشنواره ، اهمیت دادن به آداب و رسوم استان را قابل ستایش دانست و گفت : اگر این آیین برگزار می گردد نشان از تفکر فرهنگی فرماندار ، شهردار و مسئولین این شهرستان است و اهمیت به کودک و نوجوان در این مقوله فرهنگی نوید آینده ای روشن برای فرهنگ و هنر این شهرستان است.
امیرپور با اشاره به اینکه جشنواره چاووشی خوانی و بیت خوانی نوجوان برای اولین بار توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار می شود و این نشان از اهمیت و توجه به آیین های خوب و حسنه است .
در ادامه اسماعیلی فرماندار دیلم ، ضمن قدر دانی از کانون استان زنده نگه داشتن رسوم و ابقا سنت ها در راستای ایجاد شور و نشاط در بین مردم و اهمیت به کودکان  نوجوانان و جایگاه آنان را ستود و مشارکت آمادگی خود را با چنین اهدافی اعلام کرد
همچنین در ادامه این مراسم از دو چاووشی خوان و بین خوان پیشکسوت استان جواهر خشت مال و ماشاا.. ملاح تقدیر شد.
در پخش پایانی آیین اختتامیه با اهدا لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و جایزه از نصرا.. دهدشتی و مهدی صادقی زاده از دیلم ، ناصر بویر احمدی از گناوه ، عباس رویین تن از بند ریگ ، علیرضا تقاء از شبانکاره ، یاسین دهقانی از برازجان ، علیرضا شنبهی از دالکی و سجاد انگشته از کاکی به عنوان برگزیده تجلیل به عمل آمد.
نخستین جشنواره استانی چاووشی خوانی و بیت خوانی نوجوان با حضور 19 شرکت کننده از سراسر استان آغاز و پس از داوری توسط غلامرضا احمدی و شکر ا.. فرید 8 نفر برگزیده انتخاب و طی آیینی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری دیلم این مراسم در روز شنبه 7 شهریور ماه برگزار شد  .