کد خبر: 231384
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
بازدید 1371
اعضا و مربیان پای سفره رمضان

برگزاری مراسم ویژه ماه مبارک رمضان در مراکز فرهنگی هنری استان تهران ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران مراکز فرهنگی هنری 2، 5، 11، 20، 26، سولقان، اسلامشهر1 و مرکز علوم نیز با اجرای ویژه برنامه هایی، ضیافت افطار را با حضور اعضا برگزار کردند.
- مرکز فرهنگی هنری شماره 5 که روز 31 تیرماه میزبان 50 عضو دختر و پسر مرکز به همراه والدینشان بود، ویژه برنامه خود را با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز کرد. سپس کیمیا کلاته، عضو کودک مرکز شعری را در وصف امام حسن مجتبی(ع) از سروده های خودش خواند. در ادامه هر عضو دعای کوتاهی را که از قبل آماده کرده بود برای حاضرین بیان کرد تا همه حاضرین برای یکدیگر بهترین چیزها را از خداوند بزرگ درخواست کنند.
سپس اعضا پای سفره های ساده افطار نشستند و با حضور در فضایی معنوی به استقبال اذان مغرب رفتند.
- در مرکز فرهنگی هنری سولقان نیز برنامه "ختم قرآن" به مناسبت شب های قدر با حضور دختران کودک و نوجوان برگزار شد. در این مراسم که روز 93/4/29 برگزار شد، 20 عضو فعال با همراهی رقیه غفاری حافظ و قاری قرآن سوره مبارکه یس را ختم کردند.
- فعالیت های مرکز فرهنگی هنری اسلامشهر1 با برگزاری کارگاه گفتگو به مناسبت فضیلت های ماه رمضان و لیالی قدر طراحی شد. در این کارگاه اعضا و مربیان خاطرات شنیدنی خود را در این زمینه بیان کرده و پوستری که به همین مناسبت در مرکز نصب شده بود را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
-  "چای با طعم خدا" عنوان برنامه ای بود که به مناسبت این ماه پر برکت در مرکز فرهنگی هنری فراگیر شماره 20 استان برگزار شد. در این برنامه اعضای عادی در کنار اعضا با نیازهای ویژه و مربیان قرار گرفتند و پای صحبت های "سیاوش اردستانی" میهمان تابستان مرکز نشستند. اردستانی کارشناس حقوق و عضو گروه های موسیقی "راز گل سرخ" ، "صبا" ، "پرینا" ، "مهرگان" و "چکاوک" است و در حوزه تدریس موسیقی نیز کار می کند و با وجود کم بینا بودن در عرصه های مختلف فعالیت می کند. اجرای تئاتر "آیینه" ، دکلمه خوانی یکی از اعضای نابینای مرکز و دعا و نیایش از بخش های اصلی این برنامه بود. "چای با طعم خدا" با صرف افطار و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.
- 90 عضو فعال  مرکز فرهنگی هنری شماره 2 استان نیز روز 93/5/1 در برنامه ای شاد و مهیج شرکت کردند. این برنامه که با مناجات معروف و دلنشین "ربنا" آغاز شده بود با تعزیه خوانی و نقالی یکی از از اعضای فعال مرکز از "جنگ خندق" ادامه یافت.
اجرای مسابقه دارت در ادامه با استقبال بی نظیر اعضا همراه شد. این برنامه یک میهمان ویژه هم داشت. یکی از همسایه های بسیار قدیمی محله که چهل سال است با مرکز شماره 2 خاطرات مشترک و شیرین دارد با حضور در بین اعضا از ماجراهای جالب سال های گذشته اش با کانون سخن گفت. ابراهیمی از تأثیرات خوبی که مرکز بر روی مردم این محله داشته است، صحبت کرد و وجود کانون را برای مردم خیابان عباسی غنیمت دانست.
مسابقه لهجه و مشاعره و همچنین خواندن دعای روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان پایان بخش این برنامه بود.
- در مرکز فرهنگی هنری شماره 26 استان نیز روز 23 تیرماه به همراه اعضای کودک و نوجوان میلاد امام حسن مجتبی(ع) را جشن گرفت. در این جشن شخصیت والای امام حسن(ع) به اعضا معرفی شد. سپس مسابقه "حدیثی از امام" برگزار گردید و برگزیدگان آن جوایزی دریافت کردند.
- مرکز تخصصی علوم استان روز 93/5/1 میزبان 120 عضو فعال بود. در این مراسم مربیان مرکز نیز به همراه خانواده هایشان حضور داشتند و اعضای فعال مرکز بزرگترین سهم را در شکل گیری این اتفاق معنوی به عهده گرفته بودند. برنامه با خواندن دعای قبل از افطار آغاز شد و اعضا در فضایی صمیمی و شاد بهترین چیزها را برای دوستانشان از خدای مهربان خواستند.
- ضیافت افطار در مرکز فرهنگی هنری شماره 11 استان نیز با حضور میهمان ویژه مهدیه یکه خانی، برای معرفی استان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه 93/5/5 برگزار خواهد شد.
 ویژه برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان در سایر مراکز استان نیز اجرا می شود.