کارگاه های نمایشی بلندترین تجربه خود را کسب کرد

اعضا مرکز فرهنگی هنری شماره 25 با حضور چند تن از کارشناسان عرصه نمایش، به اجرای نمایش نامه خوانی در جشنواره «کارگاه تجربه های کوتاه نمایش» پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران جشنواره نمایشنامه خوانی کارگاه تجربه‌های کوتاه نمایش در مرکز فرهنگی هنری شماره 25 با حضور داوران پیشکسوت «حسن دادشکر» کارشناس برجسته نمایش، «آرش پژمان» دکترای علوم ارتباطات در رسانه و «لیلا مکانی» مربی مسئول مرکز 24 که تجربه چندین نمایش زنده و عروسکی را در کارنامه کاری خود دارد، به رقابت پرداختند.

«علی گنج کریمی» مشاور مدیرعامل و مدیرکل استان و «محمدرضا کریمی صارمی» مدیر مرکز تئاتر کانون و کارشناسان فرهنگی ادبی هنری و مربیان مسئول مراکز 12، 20 ، 37 نیز در این مراسم حضور داشتند.

اعضای مرکز 25 که تابستان امسال با برگزاری کارگاه‌های نمایشی مختلف با حضور کارشناسان این عرصه، خود را برای برگزاری این جشنواره آماده کرده بودند، با 14 گروه نمایشنامه‌خوانی و در دو گروه سنی کودک و نوجوان و با مضامین دفاع مقدس و جنگ، اجتماعی و اخلاقی و ادبیات کهن رقابت کردند. قابل ذکر است که در بخش جنبی طراحی پوستر و بروشور اعضا نیز مورد داوری قرار گرفت.

در این برنامه مدیرکل استان طی سخنانی از زحمات سی ساله مهین حاجی شمس برای پایداری اعضا مرکز 25 و اجرای مناسب برنامه تشکر کرد و از تلاش مربیان و اعضا مرکز برای برگزاری جشنواره قدردانی نمود.

«صدیقه اطهری» کارشناس فرهنگی استان نیز در ادامه برنامه را مثبت و قابل تقدیر ارزیابی کرد و از اعضا خواست تا قدردان زحمات مربیان خود باشند.

«حسن دادشکر» داور جشنواره و کارشناس برجسته نمایش با قدردانی از تلاش‌های اعضا، مهمترین دستاورد چنین جشنواره‌هایی را بالا بردن عزت نفس و بیشتر شدن دوستی‌ها در میان کودکان و نوجوانان اعلام کرد و مرکز 25 را مرکز پیشرو در عرصه‌های مختلف فرهنگی دانست.

محمدرضا کریمی صارمی مدیر مرکز تئاتر کانون نیز در انتهای برنامه در صحبت‌ با اعضا، با قول‌های خود شادی کودکان و نوجوانان مرکز در این جشنواره را دو چندان کرد. او با ابراز خرسندی از اجرای برنامه‌های نو و تازه در مراکز کانون به مربی مسئول مرکز که در آستانه بازنشستگی می باشد، قول داد تا پس از این پیگیر برنامه‌های نمایشی مرکز 25 باشد.

 کریمی صارمی همچنین از دو کارشناس برجسته حاضر در جمع حسن دادشکر و آرش پژمان خواست، یک گروه نمایش حرفه ای از اعضای این مرکز تشکیل دهند تا با استفاده از امکانات مرکز تئاتر کانون، سالن مرکز تئاتر به مدت 10 روز در اختیار اعضا قرار گیرد. اعضا می توانند در این روزها به اجرای ویژه برنامه نمایشنامه خوانی بپردازند و به این شکل برنامه نمایشنامه خوانی «دو مرد و یک نیمکت» به یک نمایش ویژه نوجوانان تبدیل گردد.

قابل ذکر است در کنار اجرای جشنواره، نمایشگاهی از آثار کتابخوانی،‌ پژوهش و هنری اعضا مرکز با موضوع نمایش، تا انتهای هفته ملی کودک در محوطه مرکز بر پا می‌باشد.

جشنواره تجربه های کوتاه نمایشی روز پنج شنبه 93/7/3 از ساعت 10 صبح تا 18 به طول انجامید و اعضا باشگاه خبرنگاران نوجوان در آن حضوری چشمگیر داشته و در میان برنامه علاوه بر تهیه گزارش به مصاحبه با مدیرکل استان، کارشناسان و داوران پرداختند.

در انتها داوران، برگزیدگان این جشنواره را در بخش های مختلف به شرح زیر انتخاب کردند:

جایزه ویژه هیئت داوران : اعضای گروه نمایشی کوشا (عرفان پری فرد، مهدی صفری، مانی متعبد، امیرحسین قره داغی) گروه سنی ج     برای نمایشنامه خوانی دیگ جادو

جایزه گروه اول: گروه نمایشی قشنگ تر از قشنگ     برای نمایشنامه خوانی «دو مرد و یک نیمکت»

جایزه  گروه دوم: گروه نمایشی تراژدی         برای نمایشنامه خوانی «قبرکن»

نقش خوان اول مرد: امیرحسین ولی زاده     برای نمایشنامه خوانی  «دو مرد و یک نیمکت»

نقش خوان دوم مرد: وهاب برقی                برای نمایشنامه خوانی «قبرکن»

نقش خوان سوم مرد: محمد قادر                برای نمایشنامه خوانی «قبرکن»

نقش خوان اول زن: شکیبا بهمن                 برای نمایشنامه خوانی «ترانه دختر شاه پریون»

نقش خوان دوم زن: رقیه اندروا                 برای نمایشنامه خوانی «عکسی برای هیچ وقت»

کارگردان برگزیده: علی رضا مردعلی          برای نمایشنامه «دو مرد و یک نیمکت»

کارگردان دوم:  رقیه اندروا                       برای نمایشنامه «عکسی برای هیچ وقت»

بهترین صحنه خوان: آرزو نیک فهم                برای نمایشنامه خوانی «ترانه دختر شاه پریون»

منتخب هیات داوران جهت فعالیت های مستمر و ارزنده: ریحانه پور عبدالله      نویسنده نمایشنامه «لیلی های کال»

بروشور برگزیده اول: سارا منصور               برای طراحی بروشور نمایشنامه «ایست اینجا زمان درنگ است»

بروشور برگزیده دوم: نسترن آقا محمدی          برای طراحی بروشور نمایشنامه «ترانه دختر شاه پریون»