«در سایه‌سار مهر» میزبان همکاران اداری و مالی شد

اولین نشست «در سایه‌سار مهر» با حضور رضا قمرزاده‎ مشاور مدیرعامل و مدیرکل و همکاران مجموعه اداری و مالی استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران در این نشست که در محوطه اداری استان تهران برگزار شد، مهدی نوربخش معاون اداری مالی استان ضمن اظهار خرسندی از شکل‌گیری این جلسه، رهنمودهای مدیرکل استان را برای پیشبرد اهداف و ادامه فعالیت‌های حوزه اداری مالی استان راه‌گشا دانست.
همچنین وی ورود محمدجواد آخوندی را در سمت مسئول اداری به مجموعه استان تهران خیرمقدم گفت و از سیدناصر حاجی‌پور به عنوان همکاری متعهد و وزنه‌ای سنگین در این بخش قدردانی و برای وی در آینده کاری‌اش موفقیت آرزو کرد.
رضا قمرزاده نیز پس از تشکر از زحمات همکاران این بخش در برپایی ویژه برنامه‌های روز 22بهمن عنوان کرد: «همه اذعان دارند که تاکنون چنین حرکت بزرگی در استان تهران صورت نگرفته بود. در این جایگاه به بهترین نحو می‌شد فعالیت‌های کانون را به مخاطبان ارائه و معرفی کرد.»
قمرزاده نیز در ادامه پس از خیرمقدم به مسئول امور اداری جدید استان، از زحمات سیدناصر حاجی‌پور مسئول امور اداری پیشین این واحد تقدیر و تشکر کرد.
سپس مدیرکل استان ابتدا از همکاران خواست تا نکات و نقطه نظرات کلی خود را بیان و درد و دل‌های کاری‌شان را مطرح کنند.
در این بخش مهدی نوربخش به نمایندگی از همکاران عنوان کرد: «همکاران اداری، افرادی نجیب، کاری، کارا و فعال هستند که هرگز به نحو مطلوب در برنامه‌ها دیده نمی‌شوند.»
وی از مدیرکل استان خواست با درایت و نکته‌سنجی خود، توجه بیشتری را به همکاران این واحد معطوف کند. نوربخش با اشاره به این نکته که حجم کار در این حوزه بیشتر از سایر بخش‌های مجموعه است، از مدیرکل خواست با توجه به مسائل رفاهی همکاران، فضا و جوی نشاط آور را در مجموعه ایجاد کند، تا انگیزه‌های فردی همکاران ارتقا یابد.
در ادامه رضا قمرزاده با اشاره به نکات بیان شده از سوی معاون اداری مالی استان یادآور شد: «همکاران اداری مالی شاید شبیه اسامی دست‌اندرکاران در تیتراژ پایانی فیلم‌ها باشند اما افراد متخصص و اهل فن آن‌ها را می‌بینند، تجزیه و تحلیل می‌کنند و قدر زحمات‌شان را می‌دانند.»
وی ادامه داد: «ما در یک نهاد فرهنگی تربیتی کار می‌کنیم و در چنین فضایی همه افراد باید رویکرد فرهنگی داشته باشند وگرنه کار به خوبی پیش نمی‌رود. کسی که کار پشتیبانی را انجام می‌دهد، باید درک فرهنگی درستی از ماموریت آن نهاد داشته باشد و این چیزی است که حوزه کانون آن را داراست.»
مشاور مدیرعامل سپس با ارائه یک بحث نظری، دیدگاه همکاران را درخصوص «وجدان» جویا شد.
همکاران مجموعه با مشارکت در بحث، این عبارت را به عنوان «قاضی درونی، میزان سنجش، دلیل ایجاد احساس رضایت از کار و محکمه‌ای که نیاز به قاضی ندارد» معنا کردند.
بر همین اساس قمرزاده «وجدان» را ندای درونی دانست که به فرد کمک می‌کند، درست فکر کند، عمل کند و تصمیم بگیرد.
وی همچنین در تعریف «وجدان کاری» عنوان کرد: «وجدان کاری، احساس مسئولیت درونی نسبت به کاری است که به ما سپرده شده‌است.» و کسی که وجدان کاری ندارد هم به خودش لطمه می‌زند و هم به دیگران و هم به مجموعه‌ای که در آن کار می‌کند.
مدیرکل استان هرج و مرج در اجتماع، ضرر به بیت‌المال، ایجاد حس بی مسئولیتی در زندگی شخصی، بی اعتمادی در جامعه، عدم پیشرفت کار، جابجا شدن جای ارزش‌ها با ضد ارزش‌ها و از بین رفتن عزت نفس را، از تاثیرات نداشتن وجدان کاری در جامعه دانست.
همچنین رضا قمرزاده بیت‌المال را حق‌الناس قلمداد کرد و افزود: «بی احترامی، کم‌ کاری، تلف کردن وقت، غیبت و... حق‌الناس است و در درگاه خداوند بخشیده نمی‌شود.»
مدیرکل استان از راه‌های ارتقای وجدان کاری نیز سخن گفت و ادامه داد: «کارهایی که به ما محول می‌شود امانت الهی هستند. بنابراین باید مواظب فرصتی که به ما داده شده باشیم تا در امانت الهی خیانت نکنیم.»  
پرهیز از بدگویی، بی‌آبرو کردن افراد، سوءظن، غیبت و تجسس در زندگی خصوصی دیگران، توصیه دیگری بود که از سوی قمرزاده به آن اشاره شد.
در پایان توجه به عقوبت اعمال، باور داشتن به درآمد حاصل از کار حلال و برکت آن، به عنوان راه‌هایی برای تقویت حس مسئولیت‌پذیری و وجدان کاری در جامعه مطرح شد.
رضا قمرزاده تصریح کرد: «کم کاری و کم توجهی نسبت به حق کارکنان توسط مسئولین و روسا، نمی‌تواند عاملی برای کم کاری کارکنان باشد. چرا که هر کس مسئول اعمال خویش است و این رفتار نباید در جامعه تسری پیدا کند.»
گفتنی است مدیرکل استان از برگزاری دومین نشست «در سایه‌سار مهر» با حضور همکاران خدمات استان نیز خبر داد. این نشست روز 23اسفند و پس از برگزاری جشن پایان سال در سالن کنفرانس شماره1 مجموعه آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.
نخستین نشست «در سایه‌سار مهر» با حضور همکاران اداری مالی استان روز شنبه 9اسفند93 برگزار شد و از ساعت 14 تا 16 بعدازظهر به طول انجامید.