کد خبر: 240410
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
بازدید 2211
درخشش کانون استان تهران در یک جشنواره عروسکی

شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون با معرفی آثار برگزیده پایان یافت.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، شیراز طی روزهای (6) و (7) اسفند 1393 میزبان جشنواره‌ نمایش عروسکی کانون بود.
در این جشنواره که از 16 سال پیش و با هدف حمایت از تولید نمایش در مراکز کانون پی‌ریزی شد 13 گروه برگزیده از میان بیش از 75 گروه نمایشی کانون به رقابت پرداختند.
داوران جشنواره متشکل از «حسن دادشکر»، «جواد رضاییان» و «فهیمه میرزاحسینی» بود.
در پایان این آیین جوایز برگزیدگان شانزدهمین جشنواره نمایش شامل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رتبه‌های اول و لوح تقدیر و جایزه نقدی به رتبه‌های دوم و سوم به آنان اهدا شد.
در این مراسم اعلام شد از آثار برگزیده جشنواره که دو نمایش «یک دقیقه صبر کن» و «رویش» از استان تهران نیز جزوی از آن محسوب می شدند برای اجرا در استان خود و دیگر استان ها حمایت خواهد شد.
براساس این خبر, نمایش‌های «یک دقیقه صبر کن» به کارگردانی مهدی محمدیان و مهرناز قربانعلی از استان تهران با چهار جایزه شامل دو رتبه اول و دو رتبه دوم از جمله آثاری هستند که بیشترین جوایز جشنواره را دریافت کردند.
گفتنی است، در بخش کارگردانی مهدی محمدیان و مهرناز قربانعلی کارگردان نمایش «یک دقیقه صبر کن»، مهرناز قربانعلی و سیده مهدیه شرفی برای نمایش «یک دقیقه صبر کن» رتبه نخست و پروانه سادات سلیمانی و مهدیه یکه‌خانی برای نمایش «رویش» رتبه دوم در بخش نمایشگری عروسکی، مهرناز قربانعلی و سیده مهدیه شرفی برای نمایش «یک دقیقه صبر کن» جایزه دوم بخش طراحی و اجرای صحنه, جعفر احمدزاده جایزه نخست بخش موسیقی برای نمایش «رویش»، مهرناز قربانعلی و سیده مهدیه شرفی برای نمایش «یک دقیقه صبر کن» و مرضیه جودکی و پروانه سادات سلیانی برای نمایش «رویش» در بخش طراحی و ساخت عروسک از کانون استان تهران جایزه گرفتند.
بر اساس این گزارش این آیین عصر (7اسفند) برگزار و جوایز برگزیدگان سه بخش دیگر شامل نمایش‌نامه‌نویسی، نقد و مقاله نیز به آنان اهدا شد.
در بخش نمایش‌نامه‌نویسی از میان 145 اثر رسیده نمایش‌نامه‌های «ادویه جادویی، اکلیل کوهی» نوشته پروانه کیانیان رتبه نخست و در بخش نقد نیز نمایش‌نامه «مرد زنجبیلی» نوشته‌ی پروانه کیانیان رتبه دوم را بدست آوردند.
آیین پایانی شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی ویژه مربیان و اعضای ارشد مراکز کانون سراسر کشور با برنامه‌هایی مانند پخش نماهنگ، اجرای دو سرود از سوی اعضای کتاب‌خانه سیار روستایی شیراز و اجرای نمایش «یک دقیقه صبر کن» از استان تهران، همچنین سخنرانی علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و مجتبی حق‌پرست مدیراجرایی جشنواره و مدیرکل کانون استان فارس همراه بود.