کد خبر: 257624
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
بازدید 1264
با اخبار مراکز

از ترویج کتابخوانی تا رو نمایی شخصیت دانی و اتفاقات باشگاهای نجوم مرکز علوم در مراکز فرهنگی هنری کانون استان

به گزارش روابط اداره کل کانون استان تهران بازتاب اخبار مراز تخصصی ادبی ،دماوند وعلوم

 

مرکز تخصصی ادبی

 پنجاه و یکمین نشست ترویج کتابخوانی با موضوع طنز ، روز گذشته 28 تیر در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد. در این نشست 3عضو نوجوان از مرکز 15، مرکز تخصصی ادبی، و یک عضو از مرکز 10حضور داشتند. در ابتدا، محمدرضا برومند، عضو مرکز 10از توجه نوجوانان  به رمان های ترجمه شده گفت و در مورد عدم توجه نویسندگان به نوجوانان صحبت کرد.در بخش دیگری از برنامه ، امید خانی از عدم وجود دغدغه های نوجوان امروزی در  رمان ها  خبر داد واز ویژگی سبک های نو نوشتن گفت.همچنین یگانه شفیعی از علاقه اش به رمان های اجتماعی گفت و اظهار داشت که در بین این رمان ها ، شخصیت هستی را بیشتر پسندیده است.در اخر، مهتاب عسگری، ساخت فیلم بر اساس کتاب ها را لازم دانست و از اینکه چقدر خود را در ایینه کتاب دیده است صحبت کرد.این برنامه که  گردانندگان اصلی اش نوجوانان حاضر بودند، در حالی اجرا شد که جمعی از مربیان و شاعران و نویسندگان کانون نیز در آن حضور داشتند . نشست ترویج کتابخوانی با موضوع طنز از ساعت 15 تا 17 بعد از ظهر برگزار شد

 

اخبار مرکز دماوند

مرکز دماوند به منظور بزرگداشت یاد عباس کیارستمی و آشنایی اعضای نوجوان با آثار این کارگردان فقید جلسات نمایش و نقد آثاری از وی  را برگزار می کند. در اولین جلسه  مورخ 28تیرماه، فیلم "مسافر"  از اولین ساخته­های کیارستمی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش داده شد و مورد استقبال اعضای نوجوان قرار گرفت . برخی از مجموعه عکس­های عباس کیارستمی نیز در کلاس های هنری مرکز نمایش داده شد تا اعضای نوجوان با جنبه­های دیگری از هنر او آشنا شوند.

 

همزمان با رونق گرفتن کلاس های تابستانی مرکز دماوند از شخصیت دانی رونمایی شد. دانی شخصیتی است که توسط مربیان مرکز و در راستای موضوع محوری امسال مرکز دماوند، " سفر" طراحی شده است. دانی یک چمدان است پر از دانستنی هایی که هر بار همسفرِ سفرهای کودکان و نوجوانان مرکز دماوند می شود. 

 

باشگاه های نجوم مرکز علوم                   

باشگاه های نجوم مرکز علوم بعد از پشت سر گذاشتن یک سال کاری فعال، در تابستان 95 به شکل جدی تر و منسجم تر به فعالیت خود ادامه می دهد.

این باشگاه با حضور اعضای فعال دارای معلومات علمی بالا و ترم بالایی های کلاس نجوم برگزار می شود که در دو بخش کودک و نوجوان فعالیت انجام می دهند.

کودکان به بحث کتاب های نجومی می پردازند به این شکل که ابتدا همراه مربی کتاب را روخوانی می کنند و بعد به بحث علمی در باب موضوع آن می پردازند.

در بخش نوجوانان نیز به آزمایش های کاربردی نجومی می پردازند، جدید ترین اخبار نجومی را جستجو کرده و ارائه می دهند و به مهارت های مختلف از جمله توانایی تولید علم و توانایی ارائه جذاب مباحث نجومی دست می یابند.

 

مرکز 2

اعضای مرکز فرهنگی هنری 2 از استودیو رادیو تهران بازدید کردند این برنامه با هدف آشنایی اعضا برای استفاده از نمایش رادیویی بخش جشنواره قامت دوست اعلام شد. همچنین آثار اعضا توسط کارشناسان جشنواره قامت دوست مریم خاکسار تهرانی و عذرا امامی در مرکز مورد بازدید قرار گرفت.