کد خبر: 270403
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
بازدید 1655
اعضای مرکز 32 سفیران سلامت زمین شدند

کودکان و نوجوانان مرکز شماره 32 در اقدامی نمادین به‌عنوان سفیران سلامت زمین، محوطه پارک فجر را از وجود کیسه و زباله‌های خشک پاک‌سازی کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به دلیل اهمیت حفاظت محیط‌زیست و به‌منظور فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح دانش کودکان و نوجوانان در رابطه با مضرات رها کردن کیسه‌ها و زباله‌های پلاستیکی در محیط‌زیست، اعضای مرکز شماره 32 در اقدامی نمادین و به‌صورت مشترک با واحد محیط‌زیست شهرداری منطقه 15 و سرای محله افسریه، محوطه پارک فجر را از وجود کیسه و زباله‌های خشک پاک‌سازی کردند.
در این برنامه ضمن توضیحات نماینده واحد محیط‌زیست شهرداری در رابطه با زیان‌های بهداشتی و محیط زیستی کیسه‌های پلاستیکی و ظروف یک‌بارمصرف، از طرف غرفه بازیافت محله، به هرکدام از اعضا یک پوشش لباس با طرح حامیان محیط‌زیست و سفیران سلامت زمین و کیسه‌هایی برای جمع‌آوری زباله داده شد تا اعضا به‌عنوان دوستداران محیط‌زیست و با حفظ رعایت اصول بهداشتی، محوطه پارک که کتابخانۀ کانون در آن واقع‌شده را از وجود زباله‌های خشک پاک کنند.
سفیران سلامت زمین در پایان این برنامه، همراه با مربی مسئول مرکز از غرفه بازیافت پارک فجر دیدن کرده و از نزدیک با چگونگی تفکیک زباله‌های خشک و تر و اهمیت این موضوع در حفظ سلامت زمین آشنا شدند.