کد خبر: 271864
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
بازدید 592
تابستانی سفالین در سوفار

یکی از برنامه‌های اردویی تابستانه در کانون استان تهران، اردوی یک‌روزه اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری به مرکز تخصصی سوفار و سپری کردن یک روز با هنر سفالگری و لعاب بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مرکز تخصصی سوفار کانون استان، امسال هم، همچون سال‌های گذشته به برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان کودک و نوجوان مراکز اقدام کرده است.
محمدعلی رمضانی مربی مسئول این مرکز، در رابطه با این اردوی فرهنگی هنری به مرکز سوفار گفت؛ این ویژه برنامه در تابستان امسال از 17 خردادماه 1396 آغاز و  تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و همه‌روزه در دو نوبت صبح و عصر، دو مرکز با برنامه‌ریزی که از سوی واحد کارشناسی هنری استان صورت پذیرفته، از مرکز سوفار بازدید، و از برنامه‌های متنوعی که برایشان تدارک دیده‌ایم استفاده می‌کنند.
بر اساس اعلام وی، تاکنون 500 عضو  دختر و پسر کودک و نوجوان از 50 مرکز فرهنگی هنری کانون استان در این برنامه شرکت کرده‌اند. ازجمله برنامه‌های اجراشده در این مرکز «معرفی هنر سفالگری و سرامیک و قدمت آن در ایران، معرفی هنرمندان برجسته این هنر کهن، معرفی شهر یزد به‌عنوان قدیمی‌ترین شهر گلی جهان» در قالب فیلم و پویانمایی است.
میهمانان کودک و نوجوان در بخش دوم از این اردوی هنری، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز سوفار همچون " اتاق پخت و کوره، بخش لعاب و بخش آموزش"، دست به خلاقیت زده و با آموزش مربیان این مرکز، سفالینه‌های خود را آماده پخت در کوره می‌کنند.
رمضانی بیان داشت: ما همچنین هدایایی به رسم یادبود، برای میهمانان کودک و نوجوان تدارک دیده‌ایم که در پایان اردو به آنها تقدیم می‌شود. گردن‌آویزهایی که مربیان مرکز سوفار با استفاده از طرح‌های اسلیمی، طبیعت و یا حیوانات طراحی و آماده کرده بودند، هدیه زیبای این مرکز به میهمانش بود.
همچنین آثار برگزیده اعضای مراکز میهمان، در نمایشگاه  پایان تابستان این مرکز هنری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
این برنامه توسط محمدعلی رمضانی مربی مسئول مرکز سوفار، منصوره ناطقی مربی فرهنگی و مریم شمس مربی هنری تا پایان شهریورماه اجرا می شود.