همایش " دامن طبیت " در کانون بروجن برگزار شد

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجن در دامن طبیعت با ده اصل پیمان نامه محیط زیست آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: زهرا اعلایی مسوول مرکز فرهنگی هنری بروجن از برگزاری همایش دامن طبیعت با حضور کودکان و نوجوانان این مرکز در پارک ملت بروجن خبر داد.
وی در این باره گفت: ساخت و نصب پرندگان در قسمت درب ورودی مرکز، معرفی کتابهای موجود در مرکز با عناوین محیط زیست، معرفی وقایع و ایستگاه سفالگری از جمله برنامه های اجرا شده در این هفته در مرکز بود که در امتداد این برنامه ها همایش دامن طبیعت نیز در پارک ملت برگزار شد.
 زهرا اعلایی: آشنایی کودکان بروجنی با محیط زیست و منابع طبیعی، حفظ و پاسداشت طبیعت، تعامل درست با طبیعت و ... را از جمله اهداف برگزاری این همایش نام برد.
در این برنامه که با همکاری همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی استان برگزار شد، ده اصل پیمان نامه محیط زیست با عنوان "من در دامن طبیعت هستم " خوانده شد و 60 نفر از کودکان و نوجوانان دختر و پسر مرکز با این پیمان نامه آشنا شدند.
بر این اساس:  زندگی پایدار یعنی هماهنگی و سازگاری با طبیعت، زندگی سالم و پایدار در گرو رفتار منطقی ما با طبیعت است، درخت یعنی اکسیژن،یعنی آب ، یعنی رودخانه، یعنی غذا، یعنی زندگی، غفلت از محیط زیست ، اهداف توسعه را تضعیف می کند، احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق است، گونه زنده ایی که امروز ناپدید میشود ، فردا دیگر سر بر نخواهد داشت، حفظ محیط زیست ، تزریق روح تازه و با نشاط به زندگی است، حفظ محیط زیست ، تزریق روح تازه و با نشاط به زندگی است، حفظ محیط زیست، تزریق روح تازه و با نشاط به زندگی است، حفظ محیط زیست، تزریق روح تازه و با نشاط به زندگی است، زمین برای بقای خود به دستها و اندیشه ها و اراده های راسخ ما نیاز دارد و همراه با طبیعت ، همگام با سلامتی از جمله بندهای خوانده شده از این اصل به شمار می رفت.
 گفتنی است در این برنامه جوایزی از سوی اداره منابع طبیعی بروجن به اعضا به مناسبت همراهیشان با طبیعت اهدا شد.