کد خبر: 269364
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
محفل انس با قرآن

به مناسبت ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن با حضور قاری کودک شهرستان در مرکز فرهنگی هنری شماره2 سبزوار برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با برگزاری محفل انس با قرآن، ویژه برنامه‌ای به مناسبت اولین سالگرد پدر شعر انقلاب حمید سبزواری در مرکز فرهنگی هنری شماره2 سبزوار اجرا شد.
به گفته نورمحمد ترشیزی مربی فرهنگی مرکز شماره دو سبزوار هدف از برگزاری محافل انس با قرآن تعمیق باورهای دینی کودکان و نوجوانان و اشاعه فرهنگ قرآن‌خوانی بوده و تلاش شده با برگزاری این جلسات ارتباطات معنوی اعضا و بهره‌مندی آنان را از برکات این ماه بیشتر کنیم.  
ترشیزی در ادامه گفت : در این مراسم ویژه‌ برنامه‌ای برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شاعر انقلابی شهرستان، حمید سبزواری و با هدف آشنایی اعضاء با مفاخر ادبی و چهره‌های ماندگار شهر در قالب شعر خوانی و معرفی شخصیت اجرا شد.
 دو شعر معروف حمید سبزواری در دوران انقلاب، «خمینی ای امام» و «آمریکا ،آمریکا ،مرگ به نیرنگ تو» خوانده شد و هچنین اعضای نوجوان با شرکت در مسابقه معرفی شخصیت حمید سبزواری با این فرهیخته فرهنگی بیشتر آشنا شدند.
گفتنی است؛ حمید سبزواری در سال 1304در سبزوار متولد شد. پس از انقلاب تمام توان خود را صرف پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران و فعالیت های فرهنگی کرد و این شاعر پیشکسوت انقلاب به دلیل کهولت سن و بیماری 22خرداد 95 در سن 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.