دیدار کارشناس فرهنگی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون خراسان جنوبی با مدیران مدارس روستایی

عذرا شهریاری با حضور در مدارس« ریحانه النبی» و «بهار آزادی» در دو روستای «حاجی آباد» و «دستگرد» با تأکید بر تشویق کودکان به کتاب، از همکاری معلمان با کتابخانه سیار روستایی بیرجند قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، کارشناس کتاب‌خانه‌های سیار روستایی استان با حضور در روستاهای «حاجی‌آباد» و «دستگرد»  شهرستان بیرجند ضمن قدردانی از مدیران مدارس «ریحانه النبی» و «حاجی آباد» بر تشویق کودکان به مطالعه کتاب تأکید کرد.
عذرا شهریاری در ادامه گفت: مطالعه کتاب به رشد و شکوفایی اندیشه های کودکان و نوجوانان کمک می کند و موجب شناخت بیشتر آنان از محیط پیرامون زندگی می‌شود.
وی با اشاره به این‌که کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امکان دسترسی به کتاب را برای بچه‌های روستایی فراهم می‌کند، تصریح کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، کشف و پرورش استعدادهای ادبی و ذوقی کودکان و نوجوانان از جمله اهداف کتاب خانه های سیار روستایی به شمار می‌رود.
شهریاری تأکید کرد: کانون و آموزش و پرورش اهداف و مخاطبان مشترک دارد، بنابراین همراهی خوب و برنامه‌ریزی مدیران و معلمان در زمینه حضور مؤثرتر مربیان سیار روستایی در مدارس، سبب پیشرفت تحصیلی بهتر دانش‌آموزان و ارتقای علم و دانایی آنان  خواهد شد.
کارشناس کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون خراسان جنوبی در پایان از مدیران خواست، در آستانه فرارسیدن فصل تابستان به دانش‌آموزان توصیه کنند، بر اساس برنامه حضور کتاب‌خانه‌های سیار در روستا خواندن کتاب را به فراموشی نسپارند و در برنامه‌های فرهنگی کتابخانه سیار حضور فعال داشته باشند.
اشرفی مدیر دبستان «ریحانه النبی» نیز در این دیدار خواستار ارایه خدمات به مدارس محروم در حاشیه‌ی روستای حاجی آباد شد و پیشنهاد کرد، کانون درپایان سال تحصیلی جشن کتاب را برای کودکان عضو کتاب‌خانه سیار روستایی برگزار کند تا دیگر کودکان روستایی نیز به مطالعه کتاب تشویق شوند.
 همچنین رضا پور افین مربی کتاب‌خانه سیار روستایی بیرجند گفت:  در مجموع در دبستان «ریحانه النبی  روستای حاجی آباد »و  «بهار آزادی روستای دستگرد »  قریب به 100 دانش آموز عضو کتاب‌خانه سیار روستایی هستند و علاوه بر امانت کتاب در فعالیت‌هایی هم‌چون قصه گویی، روخوانی کتاب، شعرخوانی، بازی و سرگرمی شرکت می‌کنند.
 بر اساس اطلاعات نرم افزار کتاب‌داری، در حال حاضر بیش از چهار هزار کودک و نوجوان روستایی استان خراسان جنوبی، از خدمات چهار کتاب‌خانه سیار روستایی و یک کتاب‌خانه سیار شهری بهره‌مند می‌شوند.