مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تودیع و معارفه شد

طی مراسمی از سال‌ها تلاش و مهربانی عبدالرضا صمدی در بیرجند تجلیل شد و طاهره حمیدی به عنوان مدیر کل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طی مراسمی که صبح چهارم آذر1394 در بیرجند با حضور محمد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی، مناف یحیی پور معاونت تولید کانون، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل کانون، رحمان خدمتگذار مدیر کل حوزه استانداری خراسان جنوبی، احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد، سید علیرضا موسوی نژاد معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و جمعی از مسؤولین استانی و کارکنان کانون برگزار شد، عبدالرضا صمدی  مسؤولیت اداره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به طاهره حمیدی سپرد.
 مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون در این مراسم طی سخنانی گفت: اگر بخواهیم پیش خدا سربلند باشیم باید به کودکان خدمت کنیم.
وی در ادامه با اشاره به این‌که پیامبر اکرم (ص)‌ کودکان را بسیار دوست داشتند، ادامه داد: گاهی اوقات ویژگی‌های کودکان را باید برجسته کنیم و کودکی را در زندگی خود حفظ کنیم.
معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: برای این‌که سلامت جامعه حفظ شود باید کودکی و کودکان را در زندگی خود حفظ کنیم.
 
من یک کانونی‌ام
طاهره حمیدی مدیر کل جدید کانون خراسان جنوبی در آیین معارفه خود گفت: من هم از امروز یک کانونی هستم. آمده‌ام تا در خانواده بزرگ کانون با مشارکت و همراهی برای تحقق شعار یادگیری و تربیت مستمر برای کودکان و نوجوانان تلاش کنم.
 حمیدی خاطر نشان کرد: به باور من کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهم‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد در کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان است و اعتبار و کرامت بخشیدن به کانون اعتبار بخشیدن به نسل آینده است که می‌خواهند اداره جامعه را به دست گیرند.
وی اضافه کرد: کارکنان و مربیان کانون عاشقانه و مخلصانه در خانه‌ی امید کودکان تلاش می‌کنند و لبخند رضایت حضرت دوست برایشان بهترین پاداش است.
مدیر کل جدید کانون خراسان جنوبی با اشاره به سخن ریاست جمهوری گفت: مدیریت هم‌گام با مشورت، مشارکت و عقلانیت مدیریت موفق است و  اگر  ایران 1404 حرف اول را در خاورمیانه می‌زند باید در ایران 1394 تمام تلاش خود را برای کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان به کار گیریم.
حمیدی برنامه‌ریزی و حرکت برنامه‌ای و کار کارشناسی و هم‌چنین نظارت هدف‌مند وپژوهش محور را در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت مدارس کانون را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و گفت: مشارکت، صداقت، پرهیز از افراط و تفریط و بهره‌گیری از خردجمعی  لازمه موفقیت است و در همین راستا در مدیریت خود از مشارکت دیگران استفاده خواهم کرد.
 
من فرزند کانون هستم
عبدالرضا صمدی مدیر کل اسبق کانون خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: من فرزند کانون هستم و تمام تلاش خود را برای رشد و پیشرفت کانون به کار گرفته‌ام.
صمدی ادامه داد: خدا را شاکرم سال‌ها خدمت به کودکان را از سطوح پایین تا سطوح بالا داشته‌ام و همیشه با کودکان و همانند آنان زندگی کرده‌ام.
مدیرکل اسبق کانون خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اولین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در سال 1355 در بیرجند راه‌اندازی شد و بعد از آن تعدادی دیگر کتاب‌خانه اضافه شد و من از سال 1372 در این اداره مشغول به کار شدم و از سال 1385 به عنوان مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی منصوب شدم.
صمدی با اشاره به این‌که در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت در استان مشغول فعالیت است، ادامه داد: چهار کتاب‌خانه سیار و 2 کتاب‌خانه پستی داریم که به دلیل کمبود نیروی انسانی یکی از این کتاب‌خانه‌های پستی غیرفعال است.
وی اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مانند باغچه‌ای است که در محیط خانه وجود دارد و این باغچه باید سرشار از گل‌های طبیعی باشد و این باغچه با گل‌های مصنوعی هیچ زیبایی ندارد.
مدیرکل اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: کودکانی که وارد کانون می‌شوند باید با میل و رغبت خودشان وارد این محیط شوند و مربیان باید برنامه های متعددی در حوزه آموزش و پرورش انجام دهند تا این علاقه‌مندی درکودکان و نوجوانان روز به روز بیشتر شود.
این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی ادارات مختلف، کارکنان و مربیان  و اعضای کانون به همراه عکس‌های یادگاری پایان یافت.
هم‌چنین در نشستی صمیمی همکاران ستادی با مناف یحیی‌پور معاونت تولید کانون، عبدالحمید شهسواری مشاور اجرایی مدیرعامل کانون، طاهره حمیدی و عبدالرضا صمدی گردهم آمدند  و بر استمراربرنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی تأکید کردند.