برگزاری 135 کارگاه ویژه فصل تابستان در مراکز فرهنگی هنری کانون استان خراسان جنوبی

در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان مدیر کل کانون خراسان جنوبی از برگزاری 135 کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی ویژه فصل تابستان برای کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی با اعلام این خبر گفت: فصل تابستان فرصت مناسبی است تا کودکان و نوجوانان فارغ از درس و مدرسه به استعدادهای ذوقی و فطری خود بیندیشند و این عزیزان برای شکوفا شدن و پرورش مهارت‌های هنری و ادبی خود می‌توانند حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون را تجربه کنند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش والدین را در برنامه‌ریزی صحیح، شناخت نیاز‌ها و خواسته‌های فرزندانشان در هر مقطع سنی که هستند، بسیار مؤثر دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا کودکان و نوجوانان در فضایی شاد و با نشاط در کنار اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به رشد شخصیتی، اجتماعی و فرهنگی برسند و برای ورود به سال تحصیلی جدید در مدرسه آماده شوند.
حمیدی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک دستگاه تخصصی در حوزه کودک و نوجوان، از همان روزهای ابتدای سال برنامه‌ریزی ویژه فصل تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را آغاز و جلسات متعدد کارشناسی را برگزار کرد.
مدیر کل کانون استان با بیان این‌که 135 کارگاه تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی ویژه کودکان و نوجوانان در سطح مراکز فرهنگی هنری استان پیش بینی شده است، گفت: از این مجموع 78 کارگاه مربوط به دختران و 57 کارگاه ویژه پسران خواهد بود.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تصریح کرد: مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند، قاین، بشرویه، فردوس، نهبندان، سرایان و درمیان با برگزاری کارگاه‌های تخصصی هم‌چون: نقاشی، سفال، موسیقی، عروسک سازی، خوشنویسی، قرآن، کامپیوتر، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی، رباتیک، نوشتن خلاق، هنرهای دستی، پویانمایی، عکاسی، نمایش خلاق و .... پذیرای حضور کودکان و نوجوانان عزیز خواهند بود تا در فضای کانون تابستانی آرام همراه با شادی و نشاط و کسب مهارت‌های هنری و ادبی را سپری کنند.
حمیدی در پایان ازخانواده ها خواست: در فصل تابستان با تشویق فرزندانشان به مطالعه کتاب، به ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب کمک کنند و انگیزه خوانش کتاب را در وجود کودکان و نوجوانان نهادینه کنند.