کد خبر: 260108
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در کانون شماره 2 و 3 بیرجند

هم‌زمان با فرارسیدن روز شعر و ادبیات فارسی مراکز فرهنگی هنری شماره 2 و 3 بیرجند با اجرای برنامه‌هایی که حال و هوای ادبی در آن پررنگ بود، این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به مناسبت بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی و تکریم شهریار این شاعر برجسته ایران اسلامی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند گردهم آمدند تا این روز را گرامی بدارند.
در این برنامه اعضای کارگاه ادبی از دوستان خود دعوت کردند تا شنونده اشعار و داستان‌های آنان شوند.
پس از خوانش آثار ادبی اعضا، حکایتی از سعدی روایت شد و سرود زیبای ولایت « علی ای همای رحمت» که خالق آن استاد شهریار توسط اعضا اجرا شد.
مناظره (نخ و سوزن) از جمله مناظرات پروین اعتصامی، برگزاری نمایشگاهی از آثار ادبی اعضا، نشست بحث آزاد با موضوع اهمیت شعر و شاعری در دنیای کودکان با حضور مربیان و اعضای علاقه‌مند به فعالیت‌های ادبی از دیگر برنامه‌های این روز بود که در کانون شماره 2 بیرجند برگزار شد.
در پایان به تمامی شرکت کنندگان این برنامه کارت‌هایی که به شکل مداد طراحی شده بود و حامل یک بیت شعر بود، اهدا شد.
بر اساس خبر دیگری از مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند، هم‌زمان با جشن امامت و ولایت و جشن غدیر اعضا ضمن شرکت در جشن غدیر یاد «استاد شهریار» را گرامی داشتند.
در این جشن اعضا به صورت گروهی شعر «علی ای همای رحمت» را خواندند و شاهد اجرای نقالی داستان سیمرغ از کتاب «منطق الطیر عطار» توسط دو عضو به نام‌های امین انوری، آرین بیدختی بودند.
در ادامه یکی دیگر از اعضا به نام هانیه حسینی قصه «توکایی در قفس» از نیما یوشیج را بیان کرد.
جمعی دیگر از اعضا نیز آثار ادبی خود را در قالب قطعه شعر و داستان خواندند و به معرفی شاعران کودک و نوجوان  پرداختند.
هم‌چنین حمیده ابریشمی مربی فرهنگی کانون شماره سه بیرجند واقعه غدیر خم را برای اعضا روایت کرد.
قصه‌گویی و شعرخوانی در باب فضایل حضرت علی (ع) ،  حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) و عید سعید قربان از دیگر برنامه‌های دهه ولایت در کانون شماره 3 بیرجند بود.